|
|
|
||
Cílem semináře je rozvíjení komunikačních schopností studentů a obohacení jejich sociokulturní znalosti. Vychází
se z předpokladu, že student v bakalářském studiu zvládl užití praktického studia na vysoké úrovni. Předmět klade důraz nejen na jazykové dovednosti, ale také na sociokulturní kompetence (běžné reálie, sociální konvence a role). Výklad se zaměří na vysvětlení spisovné normy, ale i na mluvený a hovorový jazyk. V rámci předmětu budou prezentovány odlišné komunikativní situace, které vedou k překonání fáze imitace a k uplatnění probrané látky v běžném životě. Jazykové dovednosti, které student v semináři získá, mu dovolují se neomezeně orientovat v cizojazyčném prostředí. Poslední úprava: Vlainić Sandra, Mgr. (17.06.2021)
|
|
||
LEČIČ, R.: Osnove slovenskega jezika. Cerkno, 2009 MARKOVIČ, A. et al.: Slovenska beseda v živo 3a. Ljubljana, 2009. MARKOVIČ, A. et al.: Slovenska beseda v živo 3b. Ljubljana, 2009. Slovar slovenskega knjižnega jezika (1972-1992). Ljubljana, 1992. Slovenski pravopis I. Ljubljana, 1990, 1994. ŠKERLJ, R.: Češko-slovenski, Slovensko-češki slovar. Ljubljana, 1995. TOPORIŠIČ, J.: Slovenska slovnica. Maribor, 2000. VIDOVIČ MUHA, A.: Slovensko leksikalno pomenoslovje. Govorica slovarja. Ljubljana, 2000. VIDOVIČ MUHA, A.: Slovnična obvestilnost Slovarja slovenskega knjižnega jezika. Zbornik Slavističnega društva Slovenije. 1993. ŽAGAR, F.: Slovenska slovnica in jezikovna vadnica. Maribor, 1996.
Poslední úprava: Vlainić Sandra, Mgr. (29.09.2022)
|
|
||
1. Jazyk jako důležitá součást národní povahy. 2. Frazémy a důležitá ustálená slovní spojení. 3. Přísloví. 4. Konverzační cvičení: synonymické a antonymické prostředky. 5. Textová interpretace. 6. Praktická cvičení ze syntaxe. 7. Praktická cvičení z morfologie. 8. Praktická cvičení z lexikologie. 9. Jazyk médií. 10. Kulturní život. 11. Anotace krátkého textu. 12. Interview. 13.Vzdělávání: odborná terminologie. Poslední úprava: Vlainić Sandra, Mgr. (29.09.2022)
|