|
|
|
||
Předmět je koncipován jako seminář. Jeho cílem je seznámit se společenskými a technologickými rysy psaného textu.
Předpokládá se znalost bulharštiny získaná v předcházejícím bakalářském studiu. Důraz na semináři bude kladen na dvoustrannou povahu psaní. Na jedné straně jsou zdůrazněny typologie a strategie psaní (funkční aspekt), na druhé straně bude probírána technologie písemného textu. V rámci předmětu budou prezentovány specifické rysy různých žánrových útvarů, které nevytvářejí literární žánrovou typologii, ale stojí mimo pozornost literární kritiky a historie; výklad se zaměří i na odlišné jazykové vrstvy, jejichž ovládání předpokládá formálně typologické kompetence psaní. Poslední úprava: Vlainić Sandra, Mgr. (26.02.2010)
|
|
||
Zahraniční výměnní studenti mohou být v tomto předmětu klasifikováni dle stupnice ECTS. International Exchange students may gain an ECTS grade in this course. Poslední úprava: Vlainić Sandra, Mgr. (16.12.2012)
|
|
||
Základní studijní literatura:
FIŠER, Z.: Tvůrčí psaní. Malá učebnice tvůrčího psaní. Brno, 2001. KOŽMÍN, Z.: Tvořivý sloh. Praha, 1995. Další odborná literatura:EVERETT, N. Creative Writing and English. The Cambridge Quarterly. 2005, 34 (3):231-242. KRUSE, O.: Kunst und Technik des Erzählens. Wie Sie das Leben zur Sprache bringen können. Frankfurt am Main, 2001. MARKSBERRY, M. L.: Foundation of Creativity. Harper's Series on Teaching. New York - London, 1963. PZERIN, B.: Kreatives wissenschaftliches Schreiben. Tipps und Tricks gegen Schreibblokaden. Weinheim, München, 2001. Poslední úprava: Vlainić Sandra, Mgr. (26.02.2010)
|
|
||
1. Aspekty a typologie psaní. 2. Společenská úloha psaní. 3. Verbální komunikace a písemná komunikace. Rozdíly, styčné body. 4. Individuální sebehodnocení psaním. 5. Psaní mezi autoterapií a společenským gestem. 6. Psaní jako způsob vyjádření různých poselství - mravních, sociálních atd. 7. Strategie psaní - ke komu mluví text, pro koho píšeme. 8. ?Portrét" adresáta psaného textu. 9. Zprostředkovatelská role psaní. 10. Hledání a výběr tématu. 11. Kreativní psaní vs. tvůrčí psaní. 12. Interaktivní média. Čtení vs. psaní. 13. Hierarchizace psaných textů vs. internet. Poslední úprava: Vlainić Sandra, Mgr. (26.02.2010)
|