|
|
|
||
Vstupní jazyková kompetence studenta odpovídá stupni A2 Evropského referenčního rámce pro jazyky. Výuka je
zaměřena na upevňování znalostí morfologické paradigmatiky, především na osvojení nepravidelných tvarů a minulých slovesných časů. Student je rovněž schopen věty rozvité a jeho slovní zásoba činí zhruba 2000 slov. Po absolvování předmětu je student schopen pohovořit na následující témata: rodina, škola, práce, zájmy. Zvládne jednoduchou korespondenci formální i neformální. Výstupní jazyková kompetence studenta odpovídá stupni B1 (střední úroveň) Evropského referenčního rámce pro jazyky. Poslední úprava: Vlainić Sandra, Mgr. (27.05.2016)
|
|
||
Základní studijní literatura:
BOÇI LONDO, D.: Gjuha shqipe për të huajt. Tiranë, 2011. BOISSIN, H.: Grammaire de l’albanais moderne. Paris, 1998. BUCHHOLZ, O.: Albanische Grammatik. Leipzig, 1987. CAMAJ, M.: Albanian Grammar with Exercises. Wiesbaden, 1984. DEMIRAJ, S.: Morfologjia dhe sintaksa e gjuhës së sotme shqipe I, II. Tirana, 1964. DOMI, M., DEMIRAJ, S. a kol.: Gramatika e gjuhës shqipe 1-2. Tirana, 2002. PANI, P.: Albanisch intensiv. Wiesbaden, 2007. RADOVICKA, L.: Mësojmë gjuhën shqipe. Tiranë, 2010. THOMAJ, J.: Çështje të frazeologjisë së gjuhës shqipe. Tirana, 1981. ZYMBERI, I.: Colloquial Albanian. New York, 1991. Slovníkové publikace: KOSTALLARI, A. a kol.: Fjalor i shqipes së sotme. Tirana, 2002. NEWMARK, L. (ed.): Albanian-English Dictionary. New York, 1999. QESKU, P.: Fjalor anglisht-shqip. Tirana, 2000. SIMONI, Z.: Wörterbuch Deutsch-Albanisch. Buske, 1997. TOMKOVÁ, H., MONARI, V.: Albánsko-český, česko-albánský slovník. Praha, 2007. Poslední úprava: Vlainić Sandra, Mgr. (27.05.2016)
|
|
||
1. Minulé příčestí. 2. Imperfektum. 3. Skloňování podstatných jmen v plurálu. 4. Konjunktiv. 5. Shoda přídavných jmen. 6. Psaní formálního dopisu. 7. Psaní neformálního dopisu. 8. Minulý čas prostý. 9. Minulé příčestí. 10. Vyprávění a užití minulých časů. 11. Modální slovesa. 12. Minulý čas prostý. 13. Slovesa pohybu. Poslední úprava: Vlainić Sandra, Mgr. (27.05.2016)
|