PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Game analysis frameworks - AISE00042
Anglický název: Game analysis frameworks
Zajišťuje: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (8)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: ANM50623
Vysvětlení: Předmět je pod tímto kódem určen výhradně výměnným studujícím (erasmus).
Další informace: https://uisk.ff.cuni.cz/en/exchange-students/erasmus-courses/
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Michal Švarný
Třída: Exchange - 08.9 Others-Humanities
Exchange - 14.9 Others-Social Sciences
Exchange - 15.4 Library Science
Exchange - 15.9 Others-Commun. & Inform. Sciences
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Michal Švarný (27.01.2020)
This course is an introduction to game analysis through various game analysis frameworks. During the first part of the course different frameworks will be systematically introduced through students’ presentations, each framework’s advantages and disadvantages will be considered and compared. In the later part of the course selected serious games will be collectively analysed through the various frameworks for a practical guided example of game analysis. Students will then individually prepare a written game analysis of a game of their choice to complete the course.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Michal Švarný (27.01.2020)

2 presentation during semester, at least 70% attendance and a written analysis of a selected game (length 2000-4000 words) to be individually consulted.

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Michal Švarný (27.01.2020)

  1. Introduction to game analysis - choice of topics for presentations

  2. The Gameplay Loop

  3. Mechanics, Dynamics, Aesthetics

  4. Activity Theory-based Model

  5. Theoretical Model For The Study Of Persuasive Communication Through Digital Games

  6. Game Design Patterns

  7. Machinations

  8. Petri Nets

  9. Practical game analysis I

  10. Practical game analysis II

  11. Practical game analysis III

  12. Practical game analysis IV

  13. Wrap-up

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK