PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Informační služby - AIS100131
Anglický název: Information services
Zajišťuje: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/3, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16379
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Pavlína Kolínová
Anotace
Předmět je povinný pro studenty 3. roč. bakalářského studia, pro studenty jiných ročníků bakalářského studia je
účast vyloučena. Jako povinně volitelný může být zapsán pouze studentům navazujícího magisterského studia.


Informace k předmětu jsou dostupné také v Moodle - https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16379
Poslední úprava: Jarolímková Adéla, Mgr., Ph.D. (30.09.2024)
Cíl předmětu

Hlavním cílem předmětu je realizace konkrétního projektu řešící informačně-knihovnický problém. Každoročně jsou vypisovány zajímavé projekty z reálných institucí. Studenti pracují v různě velkých týmech, čímž si nacvičí týmovou spolupráci. Součástí projektu je i dodržování harmonogramu, nácvik práce s časem, rozdělení rolí v týmu, komunikace s vedoucím a s externím zadavatelem.

Vzdělávací cíle:

  1. Osvojit si schopnost pracovat v týmu, dělat rozhodnutí a vědomě pracovat s týmovými rolemi
  2. Naučit se základy projektového myšlení a řízení v časově ohraničeném projektu
  3. Naučit se komunikovat se zadavatelem a pružně reagovat na potřeby klienta
  4. Naučit se definovat cíle projektu, naplnit je dodat kompletní řešení projektu
  5. Využít teoretické poznatky napříč absolvovanými předměty či jiné praxi a využít je v praxi

 

Poslední úprava: Wanča Nina, Mgr., Ph.D. (05.10.2023)
Podmínky zakončení předmětu

Přítomnost na úvodní hodině, kde budou prezentovány projekty a prostudování nabídky projektů předem, je nutná. Úvodní setkání proběhne ve středu 2.10.2024 12:30 - 14:10 v Kampusu Hybernská, sál D.2

 

Výběr tématu

Během úvodní hodiny budou prezentovány projekty. Vaším úkolem je zformovat týmy, vybrat si 3 projekty tak, že první projekt bude nejvíce preferován, druhé dva méně. Počet řešitelů je uveden u každého týmu a nejde překročit. Za tým sepíšete krátký motivační dopis k nejvíce preferovanému projektu. Druhé dva projekty jen uvedete. V motivačním dopise o max. délce 150-170 slov představíte tým, shrnete důvody, proč vás projekt zaujal a jaké máte předpoklady k plnění daného projektu, vysvětlíte, kdo má jaké předpoklady. Do 20.00 ve středu 9. 10. 2024 zašlete motivační dopis vyučujícím předmětu (pavlina.kolinova@ff.cuni.cz, adela.jarolimkova@ff.cuni.cz).

 

Přidělení projektu

Během čtvrtka 10. 10. 2024 budou definitivně rozděleny týmy k jednotlivým projektům. Definitivní rozdělení projektůje na vyučujícím - v případě, že bude více zájemců o jeden projekt, rozhodne kvalita motivačního dopisu. Po přidělení projektu se obratem ozvěte vedoucímu a zadavateli a domluvte si setkání, na kterém si vyjasníte cíle, řešení projektu, harmonogram a první kroky. Tato fáze je klíčová. Pro každý projekt jsou specifikovány plánované výstupy projektu. Konkrétní postup pro vypracování pravidelně konzultujte s vedoucím týmu.

 

Workshop na týmovou práci

Ve středu 16.10. se uskuteční povinný workshop pro přípravu týmové práce, práci na harmonogramu projektu. Cílem tohoto setkání je nastavit spolupráci v týmu a rozdělení rolí. Setkání proběhne v Kampusu Hybernská, sál D.2)

 

Další setkání (Kampus Hybernská, D.2, 12.30-14:10)

6.11., 27.11., 11.12.2024

 

Závěrečná reflexe

8.1.2025

Komunikace s vedoucím týmu a garantem projektu

Každý tým vybere jednoho člena, který bude vyřizovat komunikaci s vyučujícím, konzultantem i vedoucím týmu.

 

Odevzdání projektu

Odevzdáváte hlavní materiál (a), poster nebo propagační video (b) a 4 fotografie (c). Každý projekt má nějaký cíl a je potřeba vytvořit materiál, který předáte zadavateli, aby s ním mohl nějak nakládat. Tento dokument může vypadat různě a záleží, co je obsahem a cílem projektu. Jeho podobu konzultujte s vedoucím a garantkou předmětu na konzultaci. Pokud je cílem vytvořit videa, odevzdáváte videa a jen stručný popis projektu. Pokud děláte výzkum, odevzdáváte výzkumnou zprávu atd.

Hlavní materiál:

  • Ucelený dokument, který shrne projekt - cíle, metody, zjištění, doporučení nebo samotný výstup (video, multimediální materiály)
  • Ideálně forma pdf nebo podle výstupu
  • Jeho podobu konzultuje s vedoucím projektu
  • V dokumentu odpovězte na otázky: co, kdo, jak dělal a s jakým výsledkem nebo popište, jak materiály používat
  • Přidejte přílohy, dokumentaci, fotografie, nákresy
  • Pravděpodobně tedy odevzdáte několik na sebe navazujících dokumentů
  • Tvorbu dokumentu/ů prodiskutujte v týmu a práci si rozdělte
  • Domluvte se na předání dokumentů zadavateli (ideálně při osobním/online setkání a svou práci a výsledky mu představte)
  • Kromě zadavatele odevzdáváte i garantce předmětu e-mailem (nina.wanca@ff.cuni.cz), která uděluje zápočty.

 

Poslední úprava: Jarolímková Adéla, Mgr., Ph.D. (30.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK