|
|
|
||
|
Předmět je povinný pro studenty 3. roč. bakalářského studia, pro studenty jiných ročníků bakalářského studia je
účast vyloučena. Jako povinně volitelný může být zapsán pouze studentům navazujícího magisterského studia. Informace k předmětu jsou dostupné také v Moodle - https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=17874. Poslední úprava: Kolínová Pavlína, Mgr. (01.09.2025)
|
|
||
|
Hlavním cílem předmětu je realizace konkrétního projektu řešící informačně-knihovnický problém. Každoročně jsou vypisovány zajímavé projekty z reálných institucí. Studenti pracují v různě velkých týmech, čímž si nacvičí týmovou spolupráci. Součástí projektu je i dodržování harmonogramu, nácvik práce s časem, rozdělení rolí v týmu, komunikace s vedoucím a s externím zadavatelem. Vzdělávací cíle:
Poslední úprava: Wanča Nina, Mgr., Ph.D. (05.10.2023)
|
|
||
|
Přítomnost na úvodní hodině, kde budou prezentovány projekty, je nutná. Doporučujeme prostudování nabídky projektů předem. Úvodní setkání proběhne ve středu 1. 10. 2025 12:30 - 14:10.
Výběr tématu Během úvodní hodiny budou prezentovány projekty. Vaším úkolem je zformovat týmy, vybrat si 3 projekty tak, že první projekt bude nejvíce preferován, druhé dva méně. Počet řešitelů je uveden u každého týmu a nejde překročit. Za tým sepíšete krátký motivační dopis k nejvíce preferovanému projektu. U druhých dvou projektů stručně uvedete, proč byste měli zájem na nich pracovat. V motivačním dopise o max. délce 150-170 slov představíte tým a dovednosti jednotlivých členů, shrnete důvody, proč vás projekty zaujaly a jaké máte předpoklady k plnění daného projektu. Do 20:00 ve středu 8. 10. 2025 zašlete motivační dopis vyučujícím předmětu (pavlina.kolinova@ff.cuni.cz, adela.jarolimkova@ff.cuni.cz).
Přidělení projektu Během čtvrtka 9. 10. 2025 budou definitivně rozděleny týmy k jednotlivým projektům. Definitivní rozdělení projektůje na vyučujícím - v případě, že bude více zájemců o jeden projekt, rozhodne kvalita motivačního dopisu. Po přidělení projektu se obratem ozvěte vedoucímu a zadavateli a domluvte si setkání, na kterém si vyjasníte cíle, řešení projektu, harmonogram a první kroky. Tato fáze je klíčová. Pro každý projekt jsou specifikovány plánované výstupy projektu. Konkrétní postup pro vypracování pravidelně konzultujte s vedoucím týmu.
Workshop na týmovou práci Ve středu 15.10. se uskuteční povinný workshop pro přípravu týmové práce. Cílem tohoto setkání je nastavit spolupráci v týmu a rozdělení rolí.
Další setkání 5. 11., 26. 11., 10. 12. 2025 - možnost společné práce v týmu, konzultace postupu, řešení problémů Závěrečná reflexe 7. 1. 2026
Veřejná prezentace výsledků 28. 1. 2026 - čas a místo konání budou upřesněny Komunikace s vedoucím týmu a garantem projektu Každý tým vybere jednoho člena, který bude vyřizovat komunikaci s vyučujícím, konzultantem i vedoucím týmu.
Odevzdání projektu Odevzdáváte hlavní materiál (a), poster nebo propagační video (b) a 4 fotografie (c). Každý projekt má nějaký cíl a je potřeba vytvořit materiál, který předáte zadavateli, aby s ním mohl nějak nakládat. Tento dokument může vypadat různě a záleží, co je obsahem a cílem projektu. Jeho podobu konzultujte s vedoucím a garantkou předmětu na konzultaci. Pokud je cílem vytvořit videa, odevzdáváte videa a jen stručný popis projektu. Pokud děláte výzkum, odevzdáváte výzkumnou zprávu atd. Hlavní materiál:
Poslední úprava: Kolínová Pavlína, Mgr. (01.09.2025)
|
