Gramatika a syntax – slovesa tertiae infirmae, alef; primae alef, jod, nun; mediae vav, geminatae (minulý, přítomný, budoucí čas); věty důvodové, podmínkové, důsledkové, vedlejší vety časové
Četba – porozumění beletristickým a žurnalistickým textům (každodenní, kulturní, historická, politická témata) a schopnost odpovědět na otázky týkajících se tématu daného textu. I přes neznalost všech slov je student schopný shrnout svými slovy hlavní myšlenku textu.
Psaní – student je schopný napsat úvahovou esej, shrnutí beletristického nebo žurnalistického textu či formální dopis; v textu je schopen psát v souvětích a využívat minulý, přítomný i budoucí čas; v textu je student schopný představit své názory a názory druhé strany a případně je porovnat
Poslech – student je schopný porozumět rozhovorům o specifických tématech (politika, kultura, historie, společnost); i přes neznalost všech slov v audio materiálu je student schopný sledovat hlavní tematickou linii v mluveném zpravodajství a orientovat se v rozhovoru o společenských či historických tématech mezi rodilými mluvčími.
Konverzace – student je schopný zcela spontánně komunikovat o každodenních tématech; dále je schopný flexibilně reagovat na konverzaci, která se zcela netýká předmětu či okruhu jeho zájmu; jeho slovní zásoba a znalost gramatiky by měly být natolik dostatečné, že je student schopen hovořit o nejrůznějších odvětví, která se přímo netýkají předmětu jeho studia (např. politika, sport, umění, kultura).
Poslední úprava: Kotalová Karolína, Bc. (04.02.2025)