PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
PVP 1 Digitální hry a historie - AHSV01124
Anglický název: PVP 1 Digital Games and History
Zajišťuje: Ústav českých dějin (21-UCD)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Jan Kremer
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Jan Kremer (07.02.2023)
Kurz formou přednášek v českém a anglickém jazyce představí aktuální témata a metody oboru historická herní studia (Historical Game Studies).
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Jan Kremer (08.02.2023)

Podmínkou pro úspěšné zakončení předmětu je v případě zápočtu docházka. Aktivní účast na neformálních debatách k prezentacím vítána. Zkoušku je možno složit po domluvě.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Jan Kremer (07.02.2023)

Konkrétní tematicky zaměřená bibliografie bude představena během jednotlivých prezentací.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Jan Kremer (27.02.2023)

Kurz se skládá ze série přednášek, po kterých bude následovat debata. Domácí historici*čky budou přítomni osobně, zahraniční historici*čky budou prezentovat online v anglickém jazyce.

Více informací a aktuální přednášky zde: https://www.facebook.com/nahranedejiny

Přednášky v letním semestru 2023:

  • 21. 2. - Historie digitálních her, jejich archivace a vystavování (česky) - Vojtěch Straka (Herní Archiv & Retroherna, CS)
  • 28. 2. - Playful Time Machines: Heritage Making and Historytelling in Games - Angus Mol (University of Leiden, NL)
  • 7. 3. - Problematika a výzkum recepce historických her - Jakub Šindelář (FSV UK, CS)
  • 28. 3. - Game Depictions of the Past: World War II in Digital Games – Pieter Van den Heede (Erasmus University of Rotterdam, NL)
  • 4. 4. - Digital Games under Putinism: Russian games made for Russians – Olga Kalashnikova (CEU Vienna, AU) & Leonid Mojdzhes (freelancer, RUS)
  • 11. 4. -  Historie monetuzace digitálních her – Bohdan Heblík (freelancer, CS)
  • 18. 4. - Politics and Digital Games – Eugen Pfister (SNF Sinergia projekt, CH)
  • 25. 4. - Brutal, Dark, and Religious? The Middle Ages in Computer Games – Robert Houghton (University of Winchester, UK)
  • 2. 5. - Visual (Hi)Storytelling - How to play History on Youtube and Twitch – Bastian Dawitz (freelancer, DE)
  • 9. 5. - Promotional Materials and the Construction of Authenticity – Esther Wright (University of Cardiff, UK)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK