|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty s koncepty public history a memory studies, jež se zaměřují na reflexi dějin ve veřejném prostoru. Absolvent získá představu o tom, jak a k čemu lidé používají minulost v každodenní praxi. Předmět mu zároveň poskytne analytické pojmy a metody vhodné ke kritickému výzkumu této praxe. Public history pokrývá širokou škálu kontextů a praxí, v nichž se historie objevuje (rozhlas, televize, muzeum, občanský aktivismus, škola, internet, kulturní památky, turismus ad.). Absolvent si osvojí znalosti a dovednosti, jež mu umožní, aby se jako odborný konzultant uplatnil i mimo školu, v dalších prostředích, jež se zaměřují na popularizaci historie a vzdělávání. Poslední úprava: Činátl Kamil, doc. Mgr., Ph.D. (26.09.2022)
|
|
||
Zkouška bude udělena za účast na konferenci a písemný výstup dle domluvy s vyučujícím (např. recenze konference). Poslední úprava: Činátl Kamil, doc. Mgr., Ph.D. (26.09.2022)
|
|
||
Doporučená literatura: HAVELKA Miloš (ed.), Spor o smysl českých dějin I. – II. Praha 1995, 2006.
MCCULLY Alan, History teaching, conflict and the legacy of the past. Education, Citizenship and Social Justice, 2012, 7(2), 145-159. TILMANS Karen, VAN VREE Frank, WINTER Jay (ed.), Performing the Past: Memory, History and Identity in modern Europe. Amsterdam 2010. Poslední úprava: Činátl Kamil, doc. Mgr., Ph.D. (26.09.2022)
|
|
||
ZS: vyučující dr. Marek Fapšo 1. Úvod do dějin ve veřejném prostoru – historie a metodologie 2. Spor o smysl českých dějin – kazuistika 3. Problém historické paměti 4. Dějiny a nová medialita 5. Kontroverzní témata a veřejnost 6. Workshop I 7. Workshop II 8. Workshop III 9. Muzeum mezi dějinami a veřejným prostorem 10. Dějepis ve škole I 11. Dějejis ve škole II Poslední úprava: Fapšo Marek, Mgr., Ph.D. (04.10.2023)
|