Čtení a interpretace textů k soudobým dějinám - AHS333049
|
|
Rozvrh Nástěnka
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jan Randák, Ph.D. (05.02.2019)
PhDr. Jan Randák, Ph.D čtvrtek 15:50-17:25 místnost č. 201 Číst dějiny v prostoru – číst prostor v dějinách Prostřednictvím vybraných textů a námětů se pokusíme i v letním semestru (ovšem naposledy) společně uvažovat o prostoru jako o důležité součásti technického a intelektuálního vývoje (nejen) české společnosti 19. a 20. století. Prostor vnímáme jako kategorii ležící v průsečíku řady obecnějších historických témat (politika a paměť, ideologie a propaganda, dohlížení a trestání, organizace společnosti ad.). Podmínky atestace: zápočet – aktivní účast v hodinách, pravidelná docházka (tolerovaná je jedna absence), průběžné psaní a odevzdání podkladových reflexí zkouška - aktivní účast v hodinách, pravidelná docházka (tolerovaná je jedna absence), průběžné psaní a odevzdání podkladových reflexí, esej v rozsahu 5ns Literatura: BÁRTÍK, František. Tábor Vojna: ve světle vzpomínek bývalých vězňů. Vyd. 1. Praha: Vyšehrad, 2008. 187 s. BRANDEJS, Stanislav a WIRTH, Zdeněk. Babiččino údolí: Státní zámek a národní reservace v Ratibořicích [u České Skalice: po stopách mládí Boženy Němcové. Praha: Čedok, 1952. 20 s. EDGAR, Emil. Stavba a zařízení škol. V Praze: Česká grafická Unie, 1922. 192 s. DORAZIL, Otakar. Dějepisný atlas. 3. [doplněné] vydání. Praha: Československý Červený kříž, 1935. 12 s. LABOUTKA, Karel Josef. Stavba a zařízení školy: pokus o vzornou budovu národní školy. Praha: Komenium, učitelské nakladatelství společnost s r. o., 1947. 107 stran. MICHL, Karel, ed. Babiččino údolí. 1. vyd. Praha: Albatros, 1976. 104 s. |