|
|
|
||
Cílem semináře je seznámit studující se zážitkovými metodami ve výuce filosofie a prozkoumat vztah mezi <br>
prožíváním a filosofickým myšlením.<br> Seminář je založen na myšlence, že filosofické otázky a koncepty se často rodí z nevšedních prožitků. Právě díky <br> tomu, co v životě prožíváme, pociťujeme určité otázky jako naléhavé a dokážeme niterně nahlédnout význam <br> některých filosofických myšlenek. S tímto mohou efektivně pracovat i učitelé*ky filosofie a příbuzných oborů. Skrze <br> hry, happeningy, sebepoznávací aktivity a další zážitkové metody mohou vzbudit ve studujících potřebu se tázat a <br> dovést je k hlubší filosofické reflexi.<br> Seminář bude sám mít částečně zážitkovou podobu. Z poloviny bude tvořen víkendovým výjezdem mimo Prahu, ve <br> kterém si zážitkové metody filosofické výuky vyzkoušíme na vlastní kůži. Druhou polovinu semináře bude tvořit 5 <br> klasických setkání na fakultě, při kterých si představíme teoretické ukotvení této metody ve filosofii a zážitkové <br> pedagogice. <br> Poslední úprava: Lalák Adam, M.Phil. (19.09.2024)
|
|
||
Pro absolvování předmětu je zapotřebí:
Poslední úprava: Lalák Adam, M.Phil. (19.09.2024)
|
|
||
Barrientos-Rastrojo, José. Experiential Philosophical Practice. Ratio, 2021. Bøyum, Steinar. „The Concept of Philosophical Experience.” Metaphilosophy, 39:3 (2008), 265-281. Caillois, R. Hry a lidé. Nakladatelství studia Ypsilon, 1998. Drahanská, Petra. Učení prožitkem. Račice, 2020. Jirásek, Ivo. Prožitek a možné světy. Olomouc, 2001. Oxley, Julinna & Ilea Ramona (eds). Experiential Learning in Philosophy. Routledge, 2018. Van Rossem, Kristof, "What is a Socratic Dialogue?" Vereniging voor Filosofische Praktijk, 16:1 (2006), 48-51. Poslední úprava: Lalák Adam, M.Phil. (19.09.2024)
|
|
||
Těžištěm kurzu bude víkendový pobyt mimo Prahu v termínu 6.-8. prosince, na kterém si studující na vlastní kůži vyzkouší zážitkové metody při výuce filosofie. Účast na víkendu je pro absolvování předmětu nezbytná. Kromě toho proběhne série 5 setkání na fakultě v Praze, na kterých se budeme teoreticky zabývat konceptem filosofického prožitku a významem zážitkových metod v práci pedagoga*žky. Setkání proběhnou v následujících termínech:
Poslední úprava: Lalák Adam, M.Phil. (19.09.2024)
|