|
|
|
||
Předmět se zaměřuje na duševní procesy a duševní stavy související s řečovou produkcí a percepcí. Zabývá se jejich neurofyziologickým základem, ale především také jejich relevancí pro úspěšnou řečovou interakci mezi jednotlivci. Značná pozornost je věnovaná afektivním stavům a jejich projevům v řeči. <br>
Poslední úprava: Volín Jan, prof. PhDr., Ph.D. (04.02.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Volín Jan, prof. PhDr., Ph.D. (04.02.2021)
|
|
||
Pisoni, D. B. & Remez, R. E. (Eds.) (2005). The Handbook of Speech Perception. Oxford: Blackwell. McQueen, J. M. & Cutler, A. (2001): Spoken word access processes: An introduction. Language and Cognitive Processes, 16/5-6, pp. 469-490. Grosjean, F., Frauenfelder, U. H. (1996). A guide to spoken word recognition paradigms: Introduction. Language and Cognitive Processes, 11/6, pp. 553-558. Melka, A. (2005). Základy experimentální psychoakustiky. Praha: AMU. Scherer, K.R. (2003). Vocal communication of emotion: A review of research paradigms. Speech Communication 40, pp. 227-242. Poslední úprava: Šturm Pavel, Mgr., Ph.D. (03.04.2020)
|
|
||
Hlavní tematické okruhy: 1) Metody zkoumání psychického pozadí řečové komunikace 2) Neurofyziologický základ řečové tvorby a recepce 3) Psychoakustické experimenty a modely 4) Role vizuálních složek při percepci řeči 5) Afektivní stavy při řeči a v řeči 6) Postavení tzv. segmentálních jednotek v modelech produkce a percepce řeči 7) Mentální reprezentace a iluze 8) Hierarchický přístup k jazyku a jeho kognitivně psychologické řešení Poslední úprava: Šturm Pavel, Mgr., Ph.D. (03.04.2020)
|