PředmětyPředměty(verze: 978)
Předmět, akademický rok 2025/2026
   Přihlásit přes CAS
Hör- und Sprechübungen - ADE120025
Anglický název: German Listening and Speaking Exercises
Zajišťuje: Ústav germánských a severských studií (21-UGS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: oba
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neomezen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Zaker Soltani, M.A. et M.A.
Vyučující: Zaker Soltani, M.A. et M.A.
Záměnnost : ADE120029
Je záměnnost pro: ADE120029
Anotace -
Kurz je zaměřen na zdokonalení poslechových a komunikačních dovedností v německém jazyce.
Studenti budou pracovat s autentickými audiovizuálními materiály a získají příležitost rozvíjet
své komunikační dovednosti skrz interaktivní cvičení. Důraz bude kladen na praktickou aplikaci
němčiny v reálných situacích a diskusi o aktuálních tématech.<br>
Kurz je přibližně zaměřen na jazykovou úroveň B2 SERR a řídí se liniemi Evropského
referenčního rámce pro jazyky na úrovni B2: "Uživatel je schopen porozumět hlavním<br>
významům komplexních textů na konkrétní i abstraktní témata; rozumí také odborným diskusím<br>
ve svém oboru. Dokáže se dorozumět spontánně a plynule, takže je umožněn běžný rozhovor s<br>
rodilým mluvčím na obou stranách bez větší námahy. Dokáže se vyjádřit k širokému spektru<br>
tématu jasně a detailně, dokáže zaujmout postoj k aktuálním otázkám und uvést klady a zápory<br>
různých řešení.”
Poslední úprava: Soltani Zaker, M.A. et M.A. (16.09.2025)
Podmínky zakončení předmětu -

• Pravidelná docházka (max. 3 absence)
• Aktivní účast: 10 bodů
• Portfolio (poslechová a ústní cvičení): 40 bodů
• Prezentace (individuální nebo skupinová práce): 35 bodů
• Reflexe a zpráva z výstavy: 15 bodů


Pro kladné hodnocení musí být splněny všechny části a musí být dosaženo alespoň 65 bodů ze 100.

Poslední úprava: Soltani Zaker, M.A. et M.A. (06.09.2025)
Literatura -

• Billina, Anneli & Julika Ulrike Betz (2017): Hören & Sprechen B2, München: Hueber. ISBN: 978-3-19-767493-3.
• Billina, Anneli (2019): Hören & Sprechen C1, München: Hueber. ISBN: 978-3-19-118600-5.
• Behrens, Ulrike (2022): Mündliche Kompetenzen im Deutschunterricht: Sprechen und Zuhören als Bildungsaufgabe, Hamburg: Kallmeyer.
• Drenkert, Petra et al. (2013): Uni? Sicher! Deutsch. Teil 2. Training Hörverstehen: ein Übungsbuch für Fortgeschrittene mit Audio-CD, Berlin: Booksbaum.
• Honnef-Becker, Irmgard & Peter Kühn (2019): Sprechen und Zuhören im Deutschunterricht: Bildungsstandards – Didaktik – Unterrichtsbeispiele, Tübingen: Narr.
• Karnowski, Pawel (2021): Deutsch intensiv Hören & Sprechen B2, Stuttgart: Klett. ISBN: 978-3-12-675227-5.
• Rocco, Goranka (2007): DSH-Prüfungstraining. Textproduktion, Hörverstehen. Liebaug-Dartmann.
• Schramm, Karen (Hrsg.) (2009): Empirische Zugänge zu Spracherwerb und Sprachförderung in Deutsch als Zweitsprache, Münster: Waxmann.
Online-Ressourcen:
• Materialien für den DaF-Unterricht – Deutsche Welle
• Goethe-Institut: Artikel zu Deutsch als Fremdsprache

Poslední úprava: Soltani Zaker, M.A. et M.A. (04.02.2025)
Sylabus -

Einführung, Organisation, Themenfindung


Hör- und Sehverstehen: Kurzfilme


Sprachliche Varietäten: Deutschland – Österreich – Schweiz


Jugendsprache und Anglizismen


Gendergerechte Sprache


Aktuelle Debatten und Diskussionsstrategien


Generation Z – Lebensstil und Werte


Exkursion ins Museum: Vor-Ort-Präsentationen


Projekt- und Präsentationsphase, Reflexion

Poslední úprava: Soltani Zaker, M.A. et M.A. (16.09.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK