|
|
|
||
Kurz představuje rozvinutí zásadních témat ve studiu vztahů jazykových a mozkových struktur, s důrazem na jejich možná narušení a jazykové projevy těchto poruch.
Studenti by měli získat podrobnější informace o neurologických korelátech jazykového zpracovávání, neurolingvistickém výzkumu mozku, technikách a metodách neurolingvistické práce a zejména orientaci v aktuálních tématech a problémech neurolingvistického bádání ve světě, v podobě blokových seminářů na vypsané téma. U tohoto předmětu je možný opakovaný zápis předmětu podle čl. 9 Pravidel pro organizaci studia na FF UK v Praze, která byla schválena AS FF UK v Praze dne 13. 5. 2010 a AS UK v Praze dne 28. 5. 2010 s účinností od prvního dne akademického roku 2010/2011. Poslední úprava: Hudáková Andrea, Mgr., Ph.D. (30.01.2012)
|
|
||
Kurz navazující na Úvod do neurolingvistiky I., resp. na Úvod do studia jaz. poruch/ Základy neurolingvistky. Poslední úprava: Hudáková Andrea, Mgr., Ph.D. (30.01.2012)
|
|
||
Základní literatura: Ahlsén, E. (2006). Introduction to Neurolinguistics. Amsterdam: John Benjamins. (dostupné zde:
Faust, M. (ed.) (2011). The Handbook of the Neuropsychology of Language. Blackwell Wiley.
Ball, M. J., Perkins, M. R. et al. (eds.) (2008). The Handbook of Clinical Linguistics. Blackwell Wiley.
L.F. Koziol, D.E. Budding (2009). Subcortical Structures and Cognition. New York: Springer. (dostupné zde:
Klein, W. (2008). Time to Speak.Michigan: Language Learning Research Club. (dostupné zde:
Hoff, E., Shatz, M. (eds.) Blackwell Handbook of Language Development. Blackwell Wiley. (dostupné zde:
Podrobný seznam literatury bude dostupný na SIS včetně přiložených studií. Poslední úprava: Hudáková Andrea, Mgr., Ph.D. (30.01.2012)
|
|
||
Samostatně v PPT prezentovaný referát na zvolené téma o vybrané studii/článku. Úspěšné splnění závěrečného písemného testu. Poslední úprava: Hudáková Andrea, Mgr., Ph.D. (30.01.2012)
|
|
||
Neuronální koreláty pro: •Figurativní jazyk •Vnitřní řeč •Znakový jazyk •Čtení, psaní •Bilingvismus a multilingvismus •Akvizici jazyka •Evoluci jazyka •Jednotlivé jazykové roviny a procesy •Specifické jazykové poruchy •ostatní kognitivní domény a jejich poruchy (pozornost, paměť, demence, psychické a mentální poruchy) •Některých slovních tříd a gramatických kategorií (jména a jejich sémantické atributy, slovesa a čas) Poslední úprava: Stehlíková Olga, Mgr., DiS., Ph.D. (11.02.2013)
|