|
|
|
||
Kurz poskytuje prostor pro propojení teoretické a praktické složky učitelské přípravy. Skládá se ze společných observací hodin českého jazyka a literatury na vybraných středních školách, následné reflexe těchto observací a z diskuzí s pozvanými učiteli.
Během kurzu mohou studenti vypracovávat artefakty pro portfolio pedagoga na základě instrukcí vyučujících. Poslední úprava: Králíková Andrea, Mgr., Ph.D. (06.02.2024)
|
|
||
Cílem kurzu je vytvořit podmínky pro propojení teoretické a praktické přípravy budoucích učitelů češtiny formou pedagogických pozorování na vybraných středních školách, následných rozborů a diskusí o klíčových tématech učitelské praxe, jako jsou např. příprava na vyučování, hodnocení, výběr a adaptace materiálů, třídní management, individualizace výuky, spolupráce s rodiči, začínající učitel aj. Jádrem kurzu budou analýzy observovaných vyučovacích hodin a diskuze s pozvanými učiteli. Studenti se seznámí s různými observačními technikami, získají dovednost je v praxi aplikovat a volit vhodné techniky pro různé účely. Dále se naučí podávat zpětnou vazbu vyučujícímu formou post-observačního rozboru a observačního protokolu. Seznámí se i s možnostmi aplikace observačních dovedností pro účely pedagogického, didaktického a akčního výzkumu. Poslední úprava: Králíková Andrea, Mgr., Ph.D. (06.02.2024)
|
|
||
Podmínky k zápočtu – příprava na moderování diskusí nad klíčovými tématy - písemné vypracování zvolených observovaných hodin a jejich kritická reflexi - pravidelná účast na semináři: tj. účast na dohodnuté výuce na středních školách a na diskusích s pedagogy k analýzám navštívených hodin Poslední úprava: Králíková Andrea, Mgr., Ph.D. (06.02.2024)
|
|
||
Bailey, K. M. (2006) Language teacher supervision. A case-based approach. Cambridge: Cambridge University Press. Bitljanová, V. & Edwards, S. & Pekařová, I. (2000) Práce se studenty na praxi ve škole. Příručka pro mentory. Liberec. Čapek, R. (2001) Pedagogická praxe pro studenty: od hospitace k souvislé praxi. Hradec Králové: Gaudeamus. Malderez, A. & C. Bodóczky. (1999) Mentor courses. Cambridge: Cambridge University Press. Mason, J. (2002) Researching your own practice. London: Routledge. Saginor, N. (2008) Diagnostic classroom observation. Thousand Oaks: SAGE. Corwin Press. Wajnryb, R. (1992) Classroom observation tasks: A resource book for language teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press. Walker, R. & C. Adelman (2005) A guide to classroom observation. London: Routledge. Wragg, E.C. (1999) An Introduction to Classroom Observation. London: Routledge.
Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (31.08.2020)
|
|
||
Kurz je vypsán v rozvrhu na úterý od 14. 10 - 15. 40 v m. č. 24. Kurz bude probíhat v následujících termínech, střídá se týden, kdy se scházíme na fakultě, s týdnem, kdy docházíme observovat výuku na vybrané střední školy. Program kurzu pro LS 2024 s rámcovým rozpisem termínů: Úvodní setkání: 27. 2. 2024 (!POZOR, kurz začíná až v druhém týdnu semestru) 5. 3. 2024: v tomto týdnu proběhne 1. observace 12. 3. 2024: reflexe 1. observace, seminář se koná v pravidelném čase, úterý 14. 10 - 15.40 na FF UK 19.3. 2024: v tomto týdnu proběhne 2. observace 26. 3. 2024: reflexe 2. observace, seminář se koná v pravidelném čase, úterý 14. 10 - 15.40 na FF UK 2. 4. 2024: v tomto týdnu proběhne 3. observace 9. 4. 2024: reflexe 3. observace, seminář se koná v pravidelném čase, úterý 14. 10 - 15.40 na FF UK 16. 4. 2024: v tomto týdnu proběhne 4. observace 23. 4. 2024: reflexe 4. observace, seminář se koná v pravidelném čase, úterý 14. 10 - 15.40 na FF UK 30. 4. diskusní seminář, společná diskuse nad všemi proběhlými observacemi i jejich reflexemi 7. 5. závěr kurzu, příprava materiálů Poslední úprava: Králíková Andrea, Mgr., Ph.D. (06.02.2024)
|