PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Závěrečná práce – diplomový seminář (UČDJ) - ABO900203
Anglický název: MA Thesis Seminar
Zajišťuje: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: ABO900105
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Lucie Saicová Římalová, Ph.D.
Anotace
Seminář je určen studentům, kteří se nacházejí v různých fázích přípravy závěrečné práce. Studenty v počáteční fázi směřuje ke kritickému čtení dosavadní literatury ke zvolenému tématu. Studenty v pokročilejší fázi vede k vytvoření propracované osnovy závěrečné práce, k vytvoření prvních souvislých částí textu práce a zpracování nasbíraných dat. Studentům ve finální fázi přípravy pak seminář poskytuje zpětnou vazbu na základě prezentací již hotových částí práce.
Studenti jsou v pravidelném kontaktu s vyučujícími, kteří jim dávají zpětnou vazbu k průběhu přípravy jejich závěrečné práce. Studenti by měli prostřednictvím postupů a metod standardních pro lingvistický výzkum dosáhnout při zpracovávání své závěrečné práce výrazného pokroku.
Studenti musí mít zadané téma své závěrečné práce, případně již musí mít konkrétní představu, čeho by se jejich práce měla týkat, i když téma ještě není oficiálně zadané. Práce musí být zadána nejpozději do poloviny semestru.
Poslední úprava: Paštěka Václav, Mgr. (25.10.2023)
Literatura

Baayen, H. (2008): Analyzing Linguistic Data: A Practical Introduction to Statistics using R. Cambridge: Cambridge University Press.

Disman, M. (2002): Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum.

Dörniey, Z. (2010): Questionnaires in Second Language Research: Construction, Administration, and Processing. New York, NY - Abingdon: Routledge.

Gavora, P. (2000): Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.

Chráska, M. (2007): Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing.

Chromý, J. (2014): Práce s empirickými daty. Praha: Karolinum.

Volín, J. (2007): Statistické metody ve fonetickém výzkumu. Praha: Epocha.

Poslední úprava: Paštěka Václav, Mgr. (25.10.2023)
Sylabus

Seminář je určen studentům, kteří již mají promyšleno a zadáno téma diplomové práce. Vede je k vytvoření prvních souvislých částí textu práce a k zpracování nasbíraných dat.

Poslední úprava: Kafka Ivan, Mgr. (10.02.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK