|
|
|
||
Seminář je věnován problematice výzkumu češtiny jako prvního jazyka dětí a mládeže ve školním věku (L1) a češtiny nerodilých mluvčích (češtiny jako mezijazyka, L2) a výzkumu jazykového vyučování L1 a L2. Studenti se na základě odborné literatury (formou samostudia) a prezentací na semináři seznámí s některými význačnými směry výzkumu a provedou sami malou výzkumnou sondu takového typu a rozsahu, který je v měřítku semináře a při jeho časové dotaci proveditelný. Zaměření výzkumu je vedeno zároveň zřetelem k jeho potenciální využitelnosti v didaktické praxi. Poslední úprava: Šebesta Karel, prof. PhDr., CSc. (16.09.2021)
|
|
||
Seznámit se s vybranými typy výzkumu češtiny jako L1 a L2 a jazykového vyučování se zřetelem k jejich potenciální využitelnosti v didaktické praxi. Poslední úprava: Šebesta Karel, prof. PhDr., CSc. (16.09.2021)
|
|
||
Splnění zadaných povinností v odpovídající kvalitě; aktivní práce na semináři. To platí (přiměřeně okolnostem) i pro případ distanční výuky. Poslední úprava: Šebesta Karel, prof. PhDr., CSc. (16.09.2021)
|
|
||
Berman, R. A. Developing Linguistic Knowledge and Language Use Across Adolescence, in Blackwell Handbook of Language Development (str. 347nn.). Džambazovič, R., Klobucký, R. (eds.) Súčasné subkultury mládeže. Bratislava: SAV 1999. Ellis, R., Barkhuizen, G. Analysing Learner Language (v MOODLu, dále EB; zvl. str. 51–72 k CHA; str. 139–164 k PPS; str. 111–138 k FA, str. 335–357 ke KA). Ellis, R. Language Teaching Research & Language Pedagogy. Wiley-Blackwell 2012. Levey, S., Polirstok, S. Language Development. Understanding Language Diversity in the Classroom. Kapitola 9 – Language Development From Age 6 Through Adolescence (str. 161nn.). Šebesta, K., Škodová, S. (eds.) Čeština – cílový jazyk a korpusy. Liberec: TUL 2012. Šebesta, K. a kolektiv, Vyučování cizího jazyka. Terminologický slovník. Praha: FF UK 2017. Šeďová, K., Švaříček, R., Šalamounová, Z. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. Šormová, K., Šebesta, K. (eds.) Korpusy v jazykovém vyučování II. Praha: FF UK 2019 (dostupné online). Smolík, J. Subkultury mládeže. Uvedení do problematiky. Praha: Grada Publishing 2010. Tůma, F. Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole pohledem konverzační analýzy. Brno: Masarykova univerzita 2017. Dostupné z Munispace. Další literatura bude doplňována podle aktuální potřeby Poslední úprava: Šebesta Karel, prof. PhDr., CSc. (05.10.2021)
|