|
|
|
||
Členové semináře se zabývají prací s textem ve vyučování zaměřeném na komunikační výchovu, tedy na rozvíjení schopnosti reflexe procesů, které komunikaci zakládají, zejména spojené s porozuměním textu a jeho tvorbou. Jádrem práce v semináři je příprava pracovních listů o rozsahu min. 1 dvojstrana podle zadání, příprava a realizace modelové vyučovací hodiny na jejich základě (podle možností) a jejich následné společné posuzování.
V případě, že bude nutná výuka distanční, bude příprava a realizace modelové vyučovací hodiny nahrazena formou prezentace. Poslední úprava: Šebesta Karel, prof. PhDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Cílem semináře z pohledu studenta je: a) seznámit se s možnostmi práce s textem v komunikačně zaměřeném vyučování, b) získat přímou zkušenost s přípravou materiálů na využívání textu pro účely komunikační výchovy c) a s připravou a realizací výuky na jejich základě, zaměřené na účinnou práci s textem. Poslední úprava: Šebesta Karel, prof. PhDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Splnění zadaných úkolů na odpovídající úrovni s přihlédnutím k aktivní účasti na semináři. Poslední úprava: Šebesta Karel, prof. PhDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
HAVLÍNOVÁ, H. a kol. Čtenářská gramotnost v uzlových bodech vzdělávání. Metodický podpůrný materiál pro projekt PPUČ. Praha: NÚV [cit. 30. 10. 2018]. Dostupné online z JELÍNEK, M., ŠVANDOVÁ, B. a kol. Argumentace a umění komunikovat. Brno, 1999. KAHNEMAN, D. Myšlení, rychlé a pomalé. Jan Melvil 2012. KINTSCH, W. AND RAWSON, K. A. Comprehension. In: M. J. Snowling and Ch. Hulme (eds.), The Science of Reading: A Handbook, str. 209–226. Blackwell Publishing, 2005. MERCIER, H., SPERBER, D. Záhada rozumu.Host 2019. SZYMANEK, K. Umění argumentace. Terminologický slovník. UP Olomouc, 2003. ŠEBESTA, K. & HEDIN, T. Od kompetencí k obsahům. Studie z aplikované lingvistiky/Studies in Applied Linguistics, 2019, č. 2. str. 115-122. ŠEBESTA, K. & HEDIN, T. Čtenářská gramotnost a umění číst. Český jazyk a literatura, 2019-2020, č. 1, str. 19–24. Poslední úprava: Šebesta Karel, prof. PhDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Hlavní aktivity: Studium odborné literatury. Příprava pracovních listů podle zadání. Realizace modelové vyučovací hodiny nebo prezentace (v případě distanční výuky). Aktivní sledování a komentování prezentací na semináři. Poslední úprava: Šebesta Karel, prof. PhDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Požadavky k atestaci: Splnění zadaných úkolů na odpovídající úrovni s přihlédnutím k aktivní účasti na semináři. Poslední úprava: Šebesta Karel, prof. PhDr., CSc. (10.09.2024)
|