Jak vyučovat psaní - ABO700176
|
|
|
||
Tento kurz poskytuje komplexní přehled teoretických a praktických aspektů výuky psaní v mateřském i druhém jazyce. Studenti se seznámí s klíčovými didaktickými přístupy a metodami, které podporují rozvoj psaní u žáků různého věku a schopností. Kurz pokryje témata, jako je procesní psaní, tvorba osnov a plánování výuky, hodnocení psaného projevu a individuální přístup k žákům se specifickými potřebami. Důraz bude kladen na integraci psaní do širšího kontextu jazykového vzdělávání a na rozvoj kritického myšlení prostřednictvím psaní. Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (31.08.2024)
|
|
||
Cíle kurzu:
Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (31.08.2024)
|
|
||
Prezentace v semináři na vybrané téma. Zpracování průběžně zadávaných textů (simulace středoškolkých slohovek), Zpracování výzkumné sondy v rámci týmového úkolu. Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (31.08.2024)
|
|
||
Hyland, K. (2003). Second Language Writing. Cambridge: Cambridge University Press.
Grabe, W., & Kaplan, R. B. (1996). Theory and Practice of Writing: An Applied Linguistic Perspective*. London: Longman.
Ferris, D. R., & Hedgcock, J. S. (2013). Teaching L2 Composition: Purpose, Process, and Practice*(3rd ed.). New York: Routledge.
Tribble, C. (1996). Writing (Language Teaching: A Scheme for Teacher Education). Oxford: Oxford University Press. Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (31.08.2024)
|