PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Čeština v reklamě, PR a marketingové komunikaci - ABO100237
Anglický název: Czech in Advertising, PR and Marketing
Zajišťuje: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2015
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: PhDr. Markéta Pravdová, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Tématem semináře je jazyk a styl textů určených veřejnosti a konečným spotřebitelům (tiskové zprávy a prohlášení, informační materiály, reklamní texty, pozvánky, letáky), komunikace uvnitř a vně firmy (firemní periodika, internetové stránky), písemná komunikace v obchodním styku (obchodní dopisy a e-maily). Výuka se zaměří na pragmatické aspekty jazyka propagačních textů - prostředky aktualizace a zdůraznění, záměrnost, nezáměrnost a dominanci jazykových prostředků, kritéria výběru jazykových prostředků a stylistických postupů, uplatňování interakčních principů. Cílem semináře je rozbor základních rysů komunikace v oblasti public relations, reklamy a marketingu.
Poslední úprava: Smolková Eva (14.09.2011)
Cíl předmětu

Studium základních rysů marketingových, reklamních a PR textů

Poslední úprava: Smolková Eva (14.09.2011)
Literatura

Bolinger, D.: Jazyk jako nabitá zbraň. Petr Zima, Praha 2008

Burton, G. - Jirák, J.: Úvod do studia médií. Barrister & Principal, Brno 2001

Clemente, M. N.: Slovník marketingu. Computer Press, Brno 2004

Čmejrková, S.: Reklama v češtině. Čeština v reklamě, LEDA, Praha 2000

Jirák, J. - Köpplová, B.: Média a společnost. Portál, Praha 2003

Kotler, P.: Marketing and Management. Analýza, využití, plánování, kontrola. Victoria Publishing, Praha 1991

Pravdová, M.: McDonald's - tak trochu jiná kultura? Karolinum, Praha 2006

Svoboda, V.: Public realtions moderně a účinně, 2. vyd. Grada Publishing, Praha 2009

Šebesta, K.: Jazyk a styl propagačních textů, Praha 1983

Šebesta, K.: Reklamní texty. Jejich funkce a výstavba, UK, Praha 1990

Tellis, G.: Reklama a podpora prodeje. Grada Publishing, Praha 2000

Vančura, Z.: Hospodářská lingvistika. Vědecké nakladatelství M. Procházky, Praha 1934

Poslední úprava: Pravdová Markéta, PhDr., Ph.D. (08.02.2015)
Požadavky ke zkoušce

Jednosemestrální volitelný seminář pro studenty bakalářského a magisterského studia. Zápočet bude udělen za aktivní účast na seminářích a průběžné plnění dílčích úkolů.

Poslední úprava: Smolková Eva (14.09.2011)
Sylabus

Základní pojmy v reklamě, PR a marketingu

Specifika reklamních, marketingových a PR textů

Možné přístupy k reklamní komunikaci

Příjemci reklamních sdělení (zaměření na cílové skupiny)

Způsoby přesvědčování a argumentační postupy v reklamě

Jazykové prostředky aktualizace a zdůraznění

Reklamní syntax a styl

Tvorba tiskových zpráv a prohlášení

Reklamní texty, letáky, pozvánky, informační materiály

Obchodní dopisy a e-maily

Komunikace uvnitř a vně firmy (firemní periodika, internetové stránky)

Poslední úprava: Smolková Eva (14.09.2011)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK