PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Odborná angličtina pro andragogiku a personální řízení - AAN120035
Anglický název: Special English for Adult Education and Personnel Management Professionals
Zajišťuje: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: AAN120128
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
Prerekvizity : AAN120041, AAN120043
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Veronika Kazimourová (05.02.2021)
AAN120035 / ODBORNÁ ANGLIČTINA PRO ANDRAGOGIKU A PERSONÁLNÍ ŘÍZENÍ
ANPR / Bakalářské studium
2020/2021
PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
LS 0/2; povinně volitelný předmět
Z + Zk / 4 kredity

Cílem předmětu je prohloubit a rozšířit jazykové kompetence v oboru andragogika a personální řízení. Předmět se zaměřuje na oborovou terminologii a na vybrané důležité tematické oblasti oboru. Pozornost je věnována komunikaci v prostředí mezinárodních organizací a akademické angličtině, která má kultivovaný jazykový styl s důrazem na přesnost, objektivitu a citově nezabarvený komentář. Předpokladem ke kurzu jsou relevantní oborové znalosti a úroveň angličtiny B1 nebo B2. Předmět je interaktivní, využívány jsou modelové situace, moderované diskuze ad.

Charakteristika obsahu předmětu:
1. Akademická angličtina
2. Verbální a neverbální komunikace, písemný projev
3. Základní pojmy andragogiky
4. Základní pojmy personálního řízení a strategického řízení lidských zdrojů
5. Celoživotní učení
6. Vzdělávací politika a strategické dokumenty
7. Občanské a zájmové vzdělávání
8. Age management
9. Koncepce učící se organizace a knowledge management
10. Personální činnosti a metody
11. Motivace a stimulace pracovníků
12. Kompetence, rozvoj a vzdělávání pracovníků, talent management
13. Personální rozhovory

Povinná literatura:
ADAMS, Lucy. HR disrupted: it's time for something different. Great Britain: Practical Inspiration Publishing, 2017. ISBN 978-1-910056-50-9.
HAAF, Jamice a kol. Academic English – Akademická angličtina. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3577-1.
KOUBEK, Josef. Anglicko-český výkladový slovník personalistiky. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-72610-80-5.
JARVIS, Peter. The Routledge International Hadbook of LIfelong Learning. London: RoutledgeFalmer, 2009. ISBN 978-0-415-41904-8.
PLEDGER, Pat. English for Human Resources. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2007. ISBN 978-80-7238-608-6.

Doporučená literatura:
ACADEMY OF MANAGEMENT. The preeminent professional association for management and organization scholars [online]. NY: USA. Dostupné z: https://www.aom.org/.
ARMSTRONG, Michael. Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice. London: Kogan Page, 2012. ISBN 978-0-7494-6550-6.
CEDEFOP. Terminology of European Education and Training Ppolicy. A Selection of 130 Key Terms. [online] European Union: Eurydice. Luxembourg: Publications office of the european union, 2014. Dostupné z: http://www.cedefop.europa.eu/en/publications-and-resources/publications/4117.
EU. Publications: Reports, Studies and Articles on Education in Europe. [online] European Union: Eurydice. Dostupné z:
https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/mwikis/eurydice/index.php/Main_Page.
FEDERIGHI, Paolo, Willem BAX a Lucien BOSSELAERS. Glossary on Adult Education. [online] Hamburg, Germany: European Association for the Education of Adults (EAEA), 1999 and UNESCO Institute for Education (UIE). ISBN 92-820-1103-8. Dostupné z: (PDF) http://www.unesco.org/education/uie/pdf/glossary.pdf.
GODWIN, Joy a Lyn STRUTT. Business Vocabulary in Use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 978-05-2161-150-3.
INFED. Encyklopedie informálního vzdělávání. [online] Dostupné z: http://www.infed.org. LIFELONG LEARNING. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání, 2011–. ISSN 1804-526x.
MASCULL, Bill. Business Vocabulary in Use: Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2002. ISBN 978-05-2177-529-8.
OECD. Trends Shaping Education 2016. [online] OECD Publishing: Paris, 2016. ISBN 978-92-64-25017-8. Dostupné z: (PDF) http://dx.doi.org/10.1787/trends_edu-2016-en.
PRŮCHA, Jan. Česko-anglický pedagogický slovník. Praha: Nakladatelství ARSCI, 2005. ISBN 80-86078-50-2.

Zápočet:
K zápočtu je požadováno je vypracování písemné práce v anglickém jazyce v rozsahu 2–4 normostran a dále zpracování úkolu ke třem klíčovým pojmům z andragogiky či personálního řízení v anglickém jazyce. Téma písemné práce a výběr klíčových termínů a jejich prezentace je třeba konzultovat s vyučující. Písemná práce musí vyhovovat základním požadavkům. Písemnou práci a zpracovaný úkol k zápočtu je třeba odevzdat vyučující v elektronické podobě nejpozději týden před termínem zkoušky.

Zkouška:
Ústní zkoušku v anglickém jazyce lze vykonat po získání zápočtu. Požadavky ke zkoušce jsou stručně charakterizovány obsahem předmětu (viz Charakteristika obsahu předmětu).


Prerekvizitou předmětu AAN120035 Odborná angličtina pro andragogiku a personální řízení jsou předměty AAN120041 Aplikace metod vzdělávání dospělých a AAN120043 Aplikace metod personální práce.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK