PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Reading James Joyce’s Finnegans Wake I: písemná práce - AAALC032B
Anglický název: Reading James Joyce’s Finnegans Wake I: graded paper
Zajišťuje: Ústav anglofonních literatur a kultur (21-UALK)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: oba
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: písemná
Rozsah, examinace: 0/0, Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. David Vichnar, Ph.D.
Třída: Exchange - 09.2 General and Comparative Literature
Korekvizity : AAALC032A
Rozvrh   Nástěnka   
Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Vichnar, Ph.D. (04.02.2022)

Optional M.A. Course, Special Programme in Irish Cultural Studies
Department of Anglophone Literatures and Cultures
Faculty of Arts
Time: Wed 12.30-14.00
Place: Room 34

COURSE DESCRIPTION
The course will attempt a close reading of James Joyce’s Finnegans Wake side by side with exegetic and critical material. Departing from detailed explorations, in previous seminars, of Joyce’s “day book” Ulysses and some of the techniques employed there (mythological method, interior monologue, stream of consciousness, cinematic flashback & flash-forward, montage, discursive collage, etc.), the course will focus on his “night book”, arguably the experimental text to emerge from the interwar avant-garde scene, and yet one whose avant-garde affiliation remains a highly problematic one.
By means of focusing on particular passages from across the whole book and exploring some of their famous techniques (the pun & the portmanteau, multilingualism, the sigla, the acrostic, textual recycling & circularity, the coincidence of the narrative "character" with the written "character", etc.) the course will consider how Joyce’s radical experiment revolutionised the novel genre and the potential of his "revolution of the word" for further critical thinking on the materiality of language.

LINK TO SYLLABUS & PRIMARY READINGS: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4769

Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Helena Znojemská, Ph.D. (01.07.2021)

seminář

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK