PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Language acquisition - AAA500146
Anglický název: Language acquisition
Zajišťuje: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=752
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. Luca Cilibrasi, Ph.D.
Je záměnnost pro: AAA500165
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Seminář se zaměřuje na představení jednotlivých procesů, které jsou součástí osvojování jazyka dítětem.
Procesy jsou popsány od raných preverbálních období až do puberty. Probírán bude také bilingvismus a osvojování druhého jazyka, stejně jako vývojové jazykové poruchy (DLD), např. dyslexie a specificky narušený vývoj řeči (SLI).
Poslední úprava: Brůhová Gabriela, PhDr., Ph.D. (23.01.2019)
Literatura -

Guasti, M. T. (2017). Language acquisition: The growth of grammar. MIT press.

or

Rowland C. (2014). Understanding child language acquisition. Routlege.

Během kurzu bude studentům poskytnuta další studijní literatura.

Poslední úprava: Cilibrasi Luca, doc., Ph.D. (23.11.2021)
Metody výuky - angličtina

-

Poslední úprava: Cilibrasi Luca, doc., Ph.D. (05.09.2022)
Požadavky ke zkoušce -

See the English version.

Účast je povinná, povoleny jsou tři absence za semestr. Větší počet absencí v průběhu pandemických opatření musí být nahrazen prací navíc individuálně zadávanou vyučujícím.

Poslední úprava: Cilibrasi Luca, doc., Ph.D. (05.09.2022)
Sylabus -

1.týden – Logický problém osvojování jazyka (Kapitola 1)

2.týden – Fonematické kontrasty v mateřském jazyce (Kapitola 2)

3.týden – Kategoriální percepce a její význam (PDF)

4.týden – Akvizice slovní zásoby (Kapitola 3)

5.týden – Vznik syntaxe (Kapitola 4)

6.týden – Akvizice pasivních a komplexních struktur (Kapitola 7)

7.týden – TEST

8.týden – Jazyk a další kognitivní schopnosti (Kapitola 11)

9.týden – Bilingvní děti (PDF)

10.týden – Osvojování druhého jazyka v dospělém věku (PDF)

11.týden – Vývojové jazykové poruchy a postižení (DLD, SLI) (Kapitola 11)

12.týden – Dyslexie (Kapitola 11)

13.týden – ZÁVĚREČNÝ TEST

Poslední úprava: Cilibrasi Luca, doc., Ph.D. (23.11.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK