PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Kvantitativní výzkum v aplikované lingvistice I - AAA500141
Anglický název: Quantitative research in applied linguistics I
Zajišťuje: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2015 do 2024
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=999
Garant: Mgr. Kateřina Bohuslavová
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Seminář studenty seznámí se základními aspekty kvantitativního výzkumu v aplikované lingvistice. Studenti budou pracovat s publikovanými empirickými studiemi na široké spektrum témat (akvizice slovní zásoby, technologie ve výuce, hodnocení studentů, individuální rozdíly mezi žáky včetně motivace a autonomie, poslech, čtení, psaní a mluvení), které se naučí kriticky číst a hodnotit. Studenti budou moci výběr témat studií ovlivnit během semestru podle svého zájmu. Po absolvování semináře by studenti měli být schopni orientovat se v základní problematice kvantitativního výzkumu, psát recenze kvantitativních studií a navrhovat jejich replikační studie. Seminář nevyžaduje žádné předchozí matematické nebo statistické znalosti. Seminář bude veden v anglickém jazyce.
Poslední úprava: Brůhová Gabriela, PhDr., Ph.D. (30.09.2014)
Literatura -

Povinná literatura:

Primární empirické zdroje (na návrh učitele po diskusi se studenty bude upřesněno během semestru)

Doporučená literatura:

Bryman, A. (2012). Social Research Methods (Fourth edition). Oxford: Oxford University Press.

Dörnyei, Z. (2007). Research Methods in Applied Linguistics. Oxford: Oxford University Press.

Mackey, A., & Gass, S. M. (Eds.). (2012). Research Methods in Second Language Acquisition: A Practical Guide. Chichester: Blackwell Publishing.

Muijs, D.  (2011). Doing Quantitative Research in Education with SPSS (Second edition). London:  Sage.

Selinger, W. H., & Shohamy, E. (1989). Second Language Research Methods. Oxford: Oxford University Press.

Poslední úprava: Brůhová Gabriela, PhDr., Ph.D. (30.09.2014)
Požadavky ke zkoušce -

Studenti musí splnit následující podmínky:

1.       Aktivní účast na hodinách

a.       Pravidelná účast (maximálně 3 absence)

b.      Průběžné plnění zadaných úkolů (minimálně 75 %):

                                                               i.      kritické čtení odborných studií před jednotlivými hodinami tak, aby byla diskuse během semináře smysluplná

                                                             ii.      vypracování recenzí v rozsahu 200-400 slov

                                                            iii.      aktivní účast v diskusích během semináře NEBO v diskusním fóru v Moodlu

 

2.       Zápočtová práce v rozsahu maximálně 2500 slov na JEDNO z následujících témat:

a.       Recenze odborné empirické studie a návrh replikační studie

b.      Srovnání dvou odborných empirických studií z hlediska validity

Zápočtová práce musí splňovat formální i obsahová kritéria odborné práce včetně bibliografie a správných citačních norem. 

Poslední úprava: Brůhová Gabriela, PhDr., Ph.D. (30.09.2014)
Sylabus -

1.       Úvod

2.       Vědecké myšlení a vědecké metody, specifika vědecké komunikace

3.       Výzkum v aplikované lingvistice

4.       Etika výzkumu

5.       Kritické čtení a analytické myšlení

6.       Struktura odborného článku a jeho shrnutí pro výzkumné účely

7.       Opakování a diskuse o zápočtové práci

8.       Validita a reliabilita

9.       Validita a reliabilita

10.   Kvantitativní výzkum a jeho typy

11.   Formulace hypotéz

12.   Formulace výzkumných otázek

13.   Opakování a souhrn 

Poslední úprava: Brůhová Gabriela, PhDr., Ph.D. (30.09.2014)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK