PředmětyPředměty(verze: 978)
Předmět, akademický rok 2025/2026
   Přihlásit přes CAS
Psychologická diagnostika - OD0513022
Anglický název: Psychodiagnostic
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Tereza Soukupová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurz je zaměřen na prohloubení znalostí z oblasti psychologické diagnostiky. K výběru jsou následující monografie, rozšíření je možné podle dohody dle odborného zaměření studenta.
Poslední úprava: Soukupová Tereza, PhDr., Ph.D. (12.05.2019)
Literatura

Aronow, E., Weiss K .A., Reznikoff, M. (2001): A practical Guide to the Thematic Apperception Test. The TAT in Clinical Practice. New York, Taylor & Francis Group, LLC.
Bellak, L., Abrams, D. M. (1997): The Thematic Apperception Test, The Children's Apperception Test, and The Senior Apperception Technique in Clinical Use (6-th ed.). Boston, Allyn and Bacon.

Čermák, I., Fikarová, T. (Eds.) (2012): Tematicko-apercepční test: interpretační perspektivy. Nové Zámky, Psychoprof, spol. s.r.o.

Greene, R.L. (2000): The MMPI-2 An interpretive Manual. Allyn and Bacon. 

Groth-Marnat, G. (2009): Handbook of Psychological Assessment (5-th ed). New Jersey, John Wiley and Sons, Inc.

Jenkins, S.R. (ed.) (2008): A hanbook of Clinical Scoring Systems for Thematic Apperceptive Techniques.New York, Lawrence Erlbaum Associates.
Kaufman, A. S., Lichtenberger, E.O. (2011): Základy WAIS-III. Otrokovice, Propsyco, s.r.o.
Svoboda, M (ed.). (2013): Psychodiagnostika dospělých. Praha, Portál.
Svoboda, M., Krejčířová D., Vágnerová M. (2001): Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha, Portál.
Vágnerová, M., Klégrová J. (2008): Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha, Karolinum.
Weiner, I. B., Greene R. L. (2008): Handbook of personality assessment. New Jersey, John Wiley and Sons, Inc.

Weiner, I. B. (1998): Principles of Rorschach Interpretation. New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates.

 

 

Další literatura může být po dohodě specifikována tak, aby pokrývala konkrétní téma dizertační práce studenta nebo jeho výzkumné zaměření.

Poslední úprava: Soukupová Tereza, PhDr., Ph.D. (12.05.2019)
Vstupní požadavky

Plnění předmětu. Minimální požadavek: 3 monografie z 12-ti (minimálně 1 v anglickém jazyce)

Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (12.05.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK