SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Application of Support Measures at School II - OPBS4S031A
Title: Aplikace podpůrných opatření ve škole II
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: 32 / 32 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Jana Bernoldová, Ph.D.
Pre-requisite : OPBS4S021A, OPBS4S022A, OPBS4S023A
Is pre-requisite for: OPBS4S041A, OPBS4S043A, OPBS4S044A, OPBS4S042A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (13.09.2022)
V předmětu se studenti seznámí s podpůrnými opatřeními 2. až 5. stupně a možnostmi jejich aplikace ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních a středních školách, včetně legislativního ukotvení jejich poskytování.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (13.09.2022)

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 98 hodinám.

Přímá výuka:              

·         přednášky 12 hodin

·         cvičení 12 hodin

Příprava:

·         samostudium odborné literatury 20 hodin

·         zpracování úkolů a příprava na semináře 24 hodin

Seminární práce a příprava na zápočet: 30 hodin celkem

V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (13.09.2022)

BARVÍKOVÁ, J. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80- 244-4616-5. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

ČADOVÁ, E. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4615-8. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

FELCMANOVÁ, L., HABROVÁ, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4655-4. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání: [teorie a praxe]. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 217 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3070-7.

JANKOVÁ, Jana. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4649-3.

MICHALÍK, J, BASLEROVÁ, P., FELCMANOVÁ, L. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4654-7. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

VALENTA, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4614-1. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

VRBOVÁ, R. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4648-6. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

ŽAMPACHOVÁ, Z., ČADILOVÁ, V. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4669-1. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (13.09.2022)

Podmínky poskytování podpůrných opatření 2. až 5. stupně ve školách a školských zařízení

Podpůrná opatření 2. až 5. stupně určená žákům se sluchovým postižením

Podpůrná opatření 2. až 5. stupně určená žákům se zrakovým postižením

Podpůrná opatření 2. až 5. stupně určená žákům se mentálním postižením

Úprava očekávaných výstupů RVP ZV pro žáky s lehkým mentálním postižením

Podpůrná opatření 2. až 5. stupně určená žákům s poruchami autistického spektra

Podpůrná opatření 2. až 5. stupně určená žákům s narušenou komunikační schopností

Podpůrná opatření 2. až 5. stupně určená žákům s tělesným postižením

Podpůrná opatření 2. až 3. stupně určená žákům se specifickými poruchami učení a chování

Podpůrná opatření 2. až 3. stupně určená žákům s nezdravotními překážkami v učení

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (06.10.2023)

Splnění úkolů zadaných v Moodle včetně zpracování seminární práce na téma zadané vyučující v rozsahu 4 - 6  normostran ve dvojicích a jejich prezentace.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html