|
|
|
||
The aim of the course is to introduce students to inclusive didactics. Students will be introduced to the procedures of individualization and differentiation of tasks and cooperative learning processes according to the principles of constructive didactics, functional and non-functional group cooperation of students in the classroom, learning strategies based on the creation of preconcepts, metacognitive strategies. Students will become familiar with the possibilities of classroom organization and a stimulating environment at school for the implementation of guided activities in small and large student groups. They will learn to identify barriers in the school environment that prevent the individualization and differentiation of learning activities, and to plan learning strategies that are based on knowledge of the individual developmental characteristics of students and gradually develop the student's potential for learning.
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Vypracování přípravy interaktivní hodiny pro žáky SŠ na zadané téma v oboru speciální pedagogika. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6678-6, s. 219-249. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Společné vzdělávání orientované na posílení kompetencí učitelů a žáků v inkluzivním prostředí školy. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8757-6, s. 29-112. ČAPEK, R. Moderní didaktika. Lexikon výukových a hodnotících metod. Praha: GradaPublishing , a.s., 2015. ISBN 978-80-247-3450-7. DEMIR-WALTHER, M. Gemeinsam inklusiven Sachunterrichtplanen: inklusions didaktische Planung in Kooperationbewältigen. Grundschulunterricht Sachunterricht. München: Oldenbourg Schulbuchverlag, 2016, 63(4), 30-33. ISSN 1865-4991. HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3070-7. LUKÁŠOVÁ, H. Kvalita života dětí a didaktika. Praha, Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-784-8. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole. Teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6527-7 PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013, ISBN 978-80-262-0367-4. SKOUPÁ, L. MODEL E-U-R V PRAXI, ROZVOJ KREATIVITY - Metodický portál RVP.CZ, NÚV online dostupné z https://www.rvp.cz/video/4185/ONLINE-SETKANI-MODEL-E-U-R-V-PRAXI-ROZVOJ-KREATIVITY.html. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (16.01.2020)
|
|
||
1. Inkluzivní didaktika – vymezení, moduly a využití v inkluzivní škole. 2. Organizace výukového času a prostředí pro výuku heterogenních tříd 3. Práce s pravidly, kodex férové třídy. 4. Badatelská výuka a MoU, questing jako zdůsob aktivizace žáků v heterogenních skupinách. 5. Metody kooperace žáků se SVP. 6. Dialogizace vyučování. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE dostupné na: https://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=695 Název kurzu: Didaktika inkluzivní pedagogiky I https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9084 Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (23.02.2023)
|