SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Teacher Training for Inclusive Education I. - O01218097
Title: Příprava na inklusivní vzdělávání dětí se spec. potřebami
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2015
Semester: both
E-Credits: 2
Hours per week, examination: 1/1, C [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Old code: K097
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D.
Class: Volitelné předměty pro PS
Classification: Pedagogy > Special Pedagogy
Comes under: Volitelné předměty PS
Pre-requisite : OBPP13003
Interchangeability : O01318273, O02218037, O02218057, O03218057
Is interchangeable with: O01318273, O03218057, OK0618273, O02218037, O02218057
Annotation -
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2013)
Teacher trainig for inclusive education. Working at exapmles and theoretic models supports understanding inclusion, problems of handikepped persons and, explains relevant psychical mechanismus.
Aim of the course - Czech
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.01.2013)

Cílem kurzu je,

  • abyste byli schopni z pohledu pedagogických věd definovat integraci,
  • abyste si vytvořili dovednosti adekvátním způsobem popsat, pozorovat, kategorizovat, znázornit, analyzovat a vyhodnotit obsahy, vztahující se ke tématu ,
  • abyste chápali poznatky v kontextu sociálního prostředí a individuálního vývoje a rozpoznali mechanismy působení a zákonitosti,
  • abyste byli sami schopni hlubší reflexe svých postojů a názorů na to, jakým způsobem je ovlivňěna společnost a náš život v jejím rámci
    obrazem, který si vytváříme o lidech, světě a postižených lidech. 
Requirements to the exam - Czech
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.06.2013)

VARIANTA A)

Splnění všech úkolů v kurzu na dl.cuni.cz
Prezence 8/12 a to podle pokynů vyučující.

VARIANTA B)

 
Vytvoří plán zaměřený na člověka pro konkrétního mladého člověka se zdravotním postižením.
Plán bude obsahovat prvky všech plánovacích nástrojů, s nimiž se studenti během výuky seznámí

Syllabus - Czech
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.06.2013)

VARIANTA A)

Obsah kurzu:
S použitím e-learningového kurzu "ODL:Inclusive", na ukázkách z praxe a úkolech na nich vystavěných, s využitím autotestů .:
- obhled stavu inkluse (ukázky na videosekvencích), kompetence potřebné pro inklusivní vzdělávání,
- nácvik pozorného a nepředpojatého sledování a popisu skutečnosti,
- výklad teoretických východisek inkluse (model výměnných vztahů individua a prostředí, jejich význam a důsledky pro hendikep, životní podmínky a osobní historie: model hraničního fázového prostoru momentů osobní historie, vnější a vnitřní izolace a autokompenzační a regulační psychické mechanismy, disociace psychiky)
- deficitní a kompetenční pojetí handicapu, od vnějšího k vnitřnímu pozorovatele.
Diskuse studentů s odborníky z praxe

VARIANTA B)

Plánování zaměřené na člověka - východiska, smysl, cíle, kořeny
Inkluzívní vzdělávání a sociální začlenění
Týmová práce, význam spolupráce speciálních pedagogů při začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných škol
Individuální plánování s využitím nástrojů Plánování zaměřených na člověka
Profil na jednu stránku - tvorba, využití
Kroužek přátel jako podpora sociální interakce ve třídě
Metody Path a MAPs

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html