course can be enrolled in outside the study plan priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
Cíl: porozumět problému inkluse a inklusivního vzdělávání; porozumět psychickým mechanismům hendikepu; změnit postoj účastníka vzdělávacího procesu aby na své pozici chtěl a dokázal osobně přispět k zvládnutí inkluse a rozvoji každého dítěte.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (14.10.2005)
Syllabus - Czech
Obsah kurzu:
S použitím e-learningového kurzu "ODL:Inclusive", na ukázkách z praxe a úkolech na nich vystavěných, s využitím autotestů:
obhled stavu inkluse (ukázky na videosekvencích), kompetence potřebné pro inklusivní vzdělávání, principy inkluse
nácvik pozorného a nepředpojatého sledování a popisu skutečnosti
výklad teoretických východisek inkluse (- výměnné vztahy individua a prostředí, jejich význam a důsledky pro hendikep, - životní podmínky a osobní historie, - vnější a vnitřní izolace a autokompenzační a regulační psychické mechanismy, disociace psychiky)
deficitní a kompetenční pojetí handicapu, cesta od vnějšího k vnitřnímu pozorovateli
životní podmínky a biografie, logika vývoje
DCSCAT - substituční kooperativní akční terapie zaměřená na dialog, ukázky
Diskuse studentů s odborníky z praxe.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (14.10.2005)