SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Didactics of Czech Language and Literature - OCDU19DV35
Title: Oborová didaktika českého jazyka a literaturyII
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: both
E-Credits: 0
Hours per week, examination: 0/0, other [HS]
Capacity: winter:unknown / unknown (0)
summer:unknown / unknown (0)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: you can enroll for the course repeatedly
enabled for web enrollment
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Mgr. Josef Lesák
Incompatibility : OCDU19DV15, OCDU19DV17, OCDU19DV18, OCDU19DV19, OCDU19DV20, OCDU19DV21, OCDU19DV22, OCDU19DV24, OCDU19DV25
Annotation -
The aim of the course is to acquire didactic principles of modern didactics focused on communicative reading approach. The graduate of the subject reflects on his/her pedagogical activities, always based on the needs of his/her pupils.
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (24.04.2024)
Descriptors - Czech
Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, MS Teams, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (24.04.2024)
Course completion requirements - Czech

Ústní zkouška vycházející z přednášených témat. Vedle teoretického vymezení tématu se vždy předpokládá i jeho aplikace při pedagogickém působení (příklad z vlastní paxe).

Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.

Last update: Esserová Kateřina, DiS. (24.04.2024)
Literature - Czech

Povinné

Čechová, M. a V. Styblík. Čeština a její vyučování. Praha 1998.

Hník, O. Didaktika literatury: výzvy oboru. Praha 2014.

Štěpáník, S. a M. Šmejkalová. Průvodce začínajícího češtináře. Praha 2016.

Doporučené

Čechová, M. Komunikační a slohová výchova. Praha 1998.

Hausenblas, O. Vrátíme smysl hodinám češtiny? Praha 1990.

Kostečka, J. Do světa češtiny jinak. Praha 1993.

Kožmín, Z. Tvořivý sloh. Praha 1995.

Pišlová, S. Jazykové hry. Praha 1996.

Pokorná, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha 1997.

SvobodovÁ, J. a kol. Didaktika českého jazyka s komunikačními prvky. Ostrava 2003.

Šebesta, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha 1999.

Šmejkalová, M. Čeština a škola – úryvky skrytých dějin. Praha 2010.

Last update: Esserová Kateřina, DiS. (24.04.2024)
Syllabus - Czech

Obsahové vymezení:

­Vymezení obsahu a základních pojmů předmětu, interdisciplinární vztahy.

­Cíle ve výuce českého jazyka a literatury.

­Didaktické principy a metody výuky využívané v ČJL.

­Organizační formy výuky ČJL.

­Tvorba vlastních výukových materiálů, tvorba testů.

­Problematika hodnocení.

­RVP, ŠVP.

­Jazykové učivo na 2. st. ZŠ a SŠ, mediální výchova, čeština pro cizince.

­Reflexe a hodnocení.

Last update: Esserová Kateřina, DiS. (24.04.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html