|
|
|
||
The aim of the course is to provide participants with basic knowledge and skills in the field of didactics as they need it for the performance of their profession.
Last update: Skýbová Jana, RNDr., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
Případnádistanční výuka bude probíhat v MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a-j6IvAiPVHyGr9ky2qYqb7Njbmn0O_sOIm6s1TQMYpo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=494cc05b-7545-49d7-a4b9-e9affc28e39a&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d Last update: Skýbová Jana, RNDr., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
LS - seminární práce – 10 až 15 stran rešerše k teoretické odborné nebo didaktické části závěrečné práce, s využitím odpřednášené problematiky oborové didaktiky biologie ZS - myšlenková mapa k odborné části tématu závěrečné práce Last update: Skýbová Jana, RNDr., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
Altmann, A. Metody a zásady ve výuce biologii. Praha: SPN, 1975. Maňák, J. a V. Švec. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. Mojžíšek, L. Vyučovací metody. Praha: SPN, 1998. Slavík, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. Švec, V., H. Filová a O. Šimoník. Praktikum didaktických dovedností. Brno: Pedagogická fakulta MU, 1998. Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2006. Chráska, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0. Kalhous, Z. a O. Obst. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. Fisher, K.M., J.H. Wandersee a D.E. MOODY. Mapping biology knowledge. New York: Kluwer Academic Publishers, 1998. Literatura k metodám pedagogického výzkumu Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. 243 s. ISBN 978-80-247-1369-4. Chráska, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 168 s. 2. vydání. ISBN 80-244-1367-1. Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011. 270 s. Průcha, J. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998. 148 s. ISBN 80-85931-49-4. Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN978-80-7315-185-0. Last update: Skýbová Jana, RNDr., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
Obsahové vymezení Didaktika biologie jako vědní disciplína, její předmět, rozdělení, úkoly, struktura, metody výzkumu. Vzdělávací dokumenty v ČR. RVP ZV, RVP G, ŠVP. RVP ZV – cíle základního vzdělávání, klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, vzdělávací obory, průřezová témata. Vzdělávací oblast Člověk a příroda – cíle a obsah vzdělávacího oboru Přírodopis. RVP G – cíle gymnaziálního vzdělávání, klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, vzdělávací obory, průřezová témata. Vzdělávací oblast Člověk a příroda – cíle a obsah vzdělávacího oboru Biologie. Průřezová témata a jejich zařazování do výuky. Průřezové téma Environmentální výchova – cíle, obsah a možnosti zařazení do výuky přírodopisu a biologie. Didaktické zásady výuky přírodopisu a biologie. Organizační formy výuky přírodopisu a biologie (vyučovací hodina, exkurze, laboratorní práce, projektová výuka). Metody výuky přírodopisu a biologie. Učebnice pro výuku přírodopisu a biologie. Příprava učitele na vyučování, její struktura a důležité součásti. Kontrola studia, tvorba didaktických testů, hodnocení. Maturitní zkouška z biologie. Problematika distanční výuky přírodopisu a biologie. Last update: Skýbová Jana, RNDr., Ph.D. (28.01.2023)
|