|
|
|
||
The aim of the course is to introduce students to education using inclusive didactics. Students will be introduced in detail and visually to the procedures of individualization and differentiation of tasks and cooperative learning processes according to the principles of constructive multidimensional didactics. Participants will learn to distinguish functional and non-functional group cooperation of students in the classroom, learning strategies based on the formation of preconcepts, the use of cognitive styles of students, meta-cognitive strategies. They will become familiar with the possibilities of classroom organization and stimulating school environment for the implementation of guided activities in small and large student groups. They will learn to identify barriers in the school environment that hinder the individualization and differentiation of learning activities, and to plan teaching strategies that are based on knowledge of individual pupils' developmental traits and develop pupils' potential for learning in sequential steps.
Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (09.02.2022)
|
|
||
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 28 hodin Příprava zápočet: 20 hodin celkem Prezenční výuka, v případě distanční výuky práce v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (25.01.2024)
|
|
||
Splnění seminární práce - příprava vyučovací hodiny na zadané téma. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
Povinná literatura: BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Společné vzdělávání orientované na posílení kompetencí učitelů a žáků v inkluzivním prostředí školy.Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8757-6, s.29-112. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6678-6, s. 219-249. ČAPEK, R. Moderní didaktika. Lexikon výukových a hodnotících metod. Praha: GradaPublishing, a.s., 2015. ISBN 978-80-247-3450-7. HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3070-7. SIEGLOVÁ, D. Konec školní nudy. Didaktické metody pro 21.století. Grada, 2023, 978-80-271-2254-7. Doporučená literatura: DEMIR-WALTHER, M. GemeinsaminklusivenSachunterrichtplanen: inklusionsdidaktischePlanung in Kooperationbewältigen. GrundschulunterrichtSachunterricht.München: OldenbourgSchulbuchverlag, 2016, 63(4), 30-33. ISSN 1865-4991. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Obsah:
Dialogizace výuky, aktivizace žáků v procesu učení. Organizace času a úpravy prostředí pro výuku heterogenních tříd, využití diversity žáků. Kooperace a skupinové práce žáků se SVP. Inkluzivní postupy rozvoje sociálních kompetencí žáků v demokratické společnosti/ škole. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (29.01.2023)
|