SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Upper-secondary School Chemistry Education - OPNE2E105A
Title: Didaktika chemie SŠ
Guaranteed by: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017 to 2017
Semester: summer
E-Credits: 5
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/2, C+Ex [HT]
Capacity: unlimited / unlimited (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc.
Teacher(s): prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc.
prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D.
doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Incompatibility : ON2309005
Pre-requisite : OPNE2E102A
Interchangeability : ON2309005
Is pre-requisite for: OPNE2E109A, OPNE2E108A
Annotation - Czech
Předmět navazující na Didaktiku chemie základní školy prohlubuje znalosti posluchačů v oblasti středoškolské chemie. Důraz je kladen na experimentální činnost a moderní metody a formy výuky uplatnitelné ve výuce chemie.
Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (07.02.2018)
Course completion requirements - Czech

Pro získání zápočtu je vyžadována aktivní účast s povolenými dvěma omluvenými absencemi, dále plnění průběžných úkolů.

Podmínkou pro splnění předmětu je pak získání zápočtu a složení zkoušky.

Zápočet bude udělen studentům, kteří:

  • splní zadané úkoly v hodinách:
    • prezentace dvou textů věnovaných fenoménu v poslední době zkoumaných v CER (Chemistry Education Research),
    • prezentování mikrosituace na vybrané téma výuky chemie
  • vypracují konferenční příspěvek popisující jejich projekt, jeho realizaci a evaluaci.

Ke zkoušce jsou vyžadovány:

  • část chemická
    • pojmy ze středoškolské chemie
  • část pedagogická
    • pedagogické teorie 20. a 21. století (kognitivizmus, behaviorizmus, instruktivizmus, konstruktivizmus, konektivizmus),
    • Bloomova taxonomie,
    • Daleho kužel zkušenosti,
    • Piagetova genetická epistemologie,
    • RVP G, RVP SOV
  • část didakticko-chemická
    • schopnost didaktické transformace pojmů do učiva,
    • navrhnutí vhodného chemického experimentu k danému učivu,
    • popis tématu v rámci CER a jeho uplatnění ve vlastní výuce,
    • orientace v mezinárodních šetřeních zkoumající kompetence a znalosti žáků z chemie,
    • orientace v učebnicích dostupných pro výuku chemie na základní škole,
    • RVP G a RVP SOV - jejich specifika a výuka chemie,
    • ICT ve výuce.
Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (26.02.2020)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html