|
|
|
||
The course is focused on chemistry experiment and its role in chemistry education. The students are presented chemistry experiment as a means to evaluating hypotheses. The emphasis is put on their ability to create appropriate driving questions for inquiry, present experiments which enhance pupils' work, their inquiry skills (i.e. define a hypothesis, suggest means of its evaluation, experimenting, conclusion and possible change of the original hypothesis).
Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
|
|
||
Podmínkou udělení zápočtu je minimálně 80% účast a vypracování protokolů a pracovních listů ke každému z prováděných experimentů. Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
|
|
||
BENEŠ, P. Reálné modelové experimenty ve výuce chemie. Praha: UK PedF, 1999. ISBN 80-86039-81-1. PAPÁČEK, M. Badatelsky orientované přírodovědné vyučování - cesta pro biologické vzdělávání generací Y, Z a alfa? Scientia in Educatione [online]. 2011, vol. 1, no. 1, pp. 17. ISSN 1804-7106. STUCHLÍKOVÁ, I. O badatelsky orientovaném vyučování. In Proceedings of the Didaktiak biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování, České Budějovice, 2010, Jihočeská Univerzita, p. 129-135. RUSEK, M., P. BENEŠ a V. KÖHLEROVÁ. Modelový experiment jako možnost rozvoje školních chemických pokusů. Chemické listy, 2012, 106(2012), 521. ISSN 1213-7103. Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
|
|
||
Teoretické vymezení experimentu, empirizmus vs. racionalizmus,důležitost empirického poznání v přírodovědných předmětech Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
|