|
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (05.09.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (05.09.2022)
Cílem této pedagogické praxe je vést studenty k poznání různých typů škol a různých pojetí výuky na 1. stupni ZŠ. Je rozvíjena dovednost studentů pozorovat výuku a vyhodnocovat její kvalitu s oporou o vybraná kritéria a pozorovací archy. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (05.09.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (05.09.2022)
Povinná literatura: KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4. PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Vyd. 2. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-1821-7. SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. ISBN 80-7178-942-9. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-712-1. KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J.. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-314-7. KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0. STARÁ, J. Plánování výuky. Úvod do plánování výuky. Práce se vzdělávacími cíli. Praha: PedF UK 2009. ISBN 978-80-7290-418-1. STARÝ, K.; LAUFKOVÁ, V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál 2016. ISBN 978-80-262-1001-6. TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK 2007. ISBN 978-80-7290-315-3. Rámcový vzdělávací program pro ZV. Praha: MŠMT 2016. Soubor kvalit studentovy práce na pedagogické praxi. (2008). Dostupné z http://kppg.pedf.cuni.cz/studium/uitelstv-pro-1-stupe-mgr/pedagogick-praxe-prezenn.
Doporučená literatura: CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-650-6. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0043-7. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála 2006. ISBN 80-901873-7-4. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A., MAZÁČOVÁ, N., KARGEROVÁ, J. a kol. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2015. ISBN 978-80-7290-832-5. TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál 2009. ISBN 978-80-7367-527-1. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M.. MAZÁČOVÁ, N., KRČMÁŘOVÁ, T., KOSTKOVÁ, K., KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (05.09.2022)
Přímé pozorování ve školách. Individuální a skupinová reflexe. Diskuse s učiteli a vedením škol. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (05.09.2022)
Teaching Practice I includes first-degree elementary schools in various schools. A part of the lessons is discussed with school leaders and teachers, and reflection on the experience of listening in connection with the topics of Didactics of the 1st Grade of Elementary School. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (07.09.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Krátká, Ph.D. (10.10.2022)
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=13832 |