|
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (30.01.2023)
Cílem této pedagogické praxe je aplikovat teoretické poznatky v praxi, ověřit učitelskou připravenost v autentickém prostředí třídy na 1.stupni ZŠ. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Krátká, Ph.D. (27.02.2023)
Studijní zátěž: plnění portfoliových úkolů: 24 hodn plnění dílčích zápočtových úkolů a příprava na vlastní výuku (pedagogický deník): 24 hodin vlastní vyučování ve vybrané třídě na 1. stupni ZŠ: 48 hodin Odkaz na kurz v moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=14492 |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (08.02.2022)
Povinná literatura: KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-712-1. KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J.. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-314-7. KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0. STARÁ, J. Plánování výuky. Úvod do plánování výuky. Práce se vzdělávacími cíli. Praha: PedF UK, 2009. ISBN 978-80-7290-418-1. STARÝ, K.; LAUFKOVÁ, V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6. TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK, 2007. ISBN 978-80-7290-315-3. Rámcový vzdělávací program pro ZV. Praha: MŠMT, 2021,http://www.nuv.cz/t/rvp-pro-zakladni-vzdelavani Soubor kvalit studentovy práce na pedagogické praxi. (2008). Dostupné z http://kppg.pedf.cuni.cz/studium/uitelstv-pro-1-stupe-mgr/pedagogick-praxe-prezenn. Doporučená literatura: CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-650-6. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0043-7. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2006. ISBN 80-901873-7-4. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M.. MAZÁČOVÁ, N., KRČMÁŘOVÁ, T., KOSTKOVÁ, K., KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4. https://www.zacitspolu.eu/wp/wp-content/uploads/2020/10/serial-zas-doma_komplet_elektronicky.pdf https://aa.ecn.cz/img_upload/8b47a03bf445e4c3031ce326c68558ae/dvanact_overenych_metod_a4_web.pdf https://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/files/2021/01/Kdyz_vyzkum_meni_praxi_text_knihy.pdf |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (30.01.2023)
Praktická výuka na 1. stupni ZŠ a reflektivní semináře. Skupinové reflexe Mentorský rozhovor Vstevnické sebehodnocení Řešení situací z výuky |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (30.01.2023)
The basic content of Teaching Practice II is regular teaching in one class - planning, realisation and reflection of own educational activities with students. Teaching has a graduation character from individual activities to full-time thematic lessons, taking into account the professional development goals of students. Emphasis is placed on the stages of planning, implementation and reflection of activities shared in professional dialogue with college teachers, faculty teachers and colleagues. Students systematically reflect their professional experience with the support of basic didactic categories and themes, and using the File of Qualities of Student Work on Educational Practice and the Student Educational Portfolio. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (18.02.2023)
1) Zpracování pedagogického deníku dle instrukcí (práce s deníkem dle pokynů vyučujících jednotlivých paralelek). Pedagogický deník obsahuje Hodnoticí listy UP a Hospitační listy včetně příprav na výuku a reflexí.
2) Zpracování nejméně jednoho portfoliového úkolu dle vlastního výběru studenta/ky: Individuální portfoliový úkol: HODNOCENÍ PROCESŮ A VÝSLEDKŮ UČENÍ (moodle) nebo Individuální portfoliový úkol: Kooperativní výuka (vztahuje se k METODÁM A ORGANIZAČNÍM FORMÁM VÝUKY (moodle) 4) Docházka (povoleny jsou 2 absence, jinak náhrady) |