|
|
|
||
Building on the knowledge from previous courses, mathematical environments suitable for developing students' mathematical ideas will be expanded and supplemented, with special attention to problem-solving strategies and methods. The focus of the work will be on developing the ability to solve given problems using several different methods. We will focus on the areas of the solution process (modelling, representation, choice of strategy, construction and implementation of a solution plan, interpretation of the result found). Another area of work will be the creation of problems that can be solved by the specified method and the interpretation of the students' solutions.
Last update: Havlíčková Radka, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Last update: Havlíčková Radka, Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Předpokládané časové zatížení studentů je celkem 50-60 h (2 kredity): - seminář 1,5 h týdně, celkem 18 h - zpracování seminárních úkolů 20 h - čtení odborné literatury 6 h - příprava na kolokvium a kolokvium 8 h Last update: Havlíčková Radka, Mgr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Podmínkou zakončení předmětu je:
Last update: Havlíčková Radka, Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Polya, G.: Jak to řešit? MatfyzPress, Praha. 2016 Kopka, J.: Umění řešit matematické problémy. RNDr. Karel Hoza - HAV, Praha. 2013 HEJNÝ, M. Výuka orientována na budování schémat: Aritmetika 1. stupně, Praha: UK v Praze, PedF, 2014. HEJNÝ, M.; NOVOTNÁ, J.; STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.), Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 1 a 2, Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004. ke stažení na http://class.pedf.cuni.cz/newsuma/Default.aspx?PorZobr=20 Soubor učebnic matematiky pro 1. stupeň ZŠ a příručky pro učitele (Nakladateství: Alter, Fraus, H-mat, Prodos, SPN, Didaktis, Fortuna, ...). Různé sbírky úloh a matematických problémů, soubory úloh z Klokánka či jiných soutěží pro žáky 1. stupně ZŠ. Last update: Havlíčková Radka, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Výuka bude vedena důsledně konstruktivistickým způsobem. Hlavním nástrojem výuky budou problémové situace a jejich řešení studenty. Studenti budou vedeni k vlastní tvorbě serií úloh se stupňující se obtížností (s ohledem na individuální potřeby žáků). V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě:
ODKAZ NA MOODLE KURZ: (heslo/klíč na vyžádání u vyučující příslušné paralelky) Last update: Havlíčková Radka, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Last update: Havlíčková Radka, Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
K předmětu je vytvořen kurz v Moodle (opraveno): https://dl1.cuni.cz/course/section.php?id=234713 Heslo bude sděleno každé skupině zvlášť na 1. semináři. Last update: Havlíčková Radka, Mgr., Ph.D. (10.10.2024)
|
|
||
Studující použije a porovná různé metody řešení aritmetických, geometrických a slovních úloh. Last update: Havlíčková Radka, Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
|