|
|
|
||
Last update: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (14.10.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (14.09.2020)
ZENKL, L. ABC hudební nauky HURNÍKOVÁ, K. Hra na sopránovou zobcovou flétnu HURNÍKOVÁ, K. Stručný průvodce dějinami evropské hudby BĚLOHLÁVKOVÁ, P. Úvod do hry na klavír Učebnice HV pro 1. stupeň ZŠ |
|
||
Last update: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (09.09.2022)
1) 2 hodiny praxe v předmětu HV na ZŠ (náslech) - potvrzení (razítko a podpis) na příslušném formuláři 2) Test z hudební nauky: durové a mollové stupnice a kvintakordy, durová a mollová harmonická kadence, dominantní septakord a jeho obraty, intervaly odvozené, rozdělení hudebních nástrojů 3) Test z přehledu dějin hudby a hudebních forem: periodizace, znalost děl významných skladatelů, charakteristika základních hudebních druhů a forem, výrazové prostředky hudby, poslechový test (vybrané skladby s didaktickým hlediskem) 4) Hra na zobcovou flétnu v rozsahu c1-d2: 2 písně s větším rozsahem (zapojení levé i pravé ruky) 4)) Přehrávka ze hry na klavír nebo housle (30 písní, včetně tzv. povinných): dle požadavků uvedených na webových stránkách katedry HV. Na jedné písni studenti předvedou základní taktovací dovednosti. Zpěv jedné písně bez doprovodu hudebního nástroje. Organizační pokyny k vykonání zkoušky - studenti mají celkem tři pokusy (jeden řádný a dva opravné): - První termín pro psaní obou testů je společný pro všechny studenty dané paralelky, a to na konci semestru (v rámci hodiny HV III). - Další termíny (pro přehrávku a pro možnost opravy testu) budou vypsány v SISu.
|
|
||
Last update: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (09.09.2022)
Mollové stupnice a kvintakord, sluchová analýza durového a mollového akordu. Vytváření pěveckých cvičení v durových i mollových tóninách, mollová harmonická kadence. Harmonická kadence s dominantním septakordem. Další rozvoj intonačních dovedností, intonace v mollové tónině. Odvozené intervaly. Vedlejší harmonické funkce. Kvintakord zvětšený a zmenšený. Rozvoj pěveckých a intonačních dovedností, pěvecká a intonační cvičení ve školní praxi. Didaktické využití lidové písně (hledisko rytmické, pěvecké, intonační, vytváření rytmických doprovodů, metody nácviku písně, přípravná cvičení). Rozšiřování hlasového rozsahu, vícehlasý sborový zpěv. Hudební druhy a formy, hudebně výrazové prostředky. I. Hurník: Umění poslouchat hudbu. Ukázky práce s poslechovou skladbou, výběr skladeb vhodných pro poslech hudby na 1. stupni ZŠ. Hra na zobcovou flétnu – rozšiřování tónového prostoru. Upevňování klavírních dovedností před závěrečnou přehrávkou. |