|
|
|
||
Z odborného hlediska předmět navazuje na již absolvované předměty, které vhodně prakticky doplňuje a rozvíjí. Má charakter odborný, motivační a socializační. Studenti se seznamují ve vybraných školách, školských a dalších zařízeních s podporou zdraví.
Last update: Mácha Petr, Mgr. (20.09.2024)
|
|
||
The aim of the subject is to deepen the competences of students in the bachelor's study of the field of health education with a strong motivational emphasis on professions in which graduates of this study can apply. The student demonstrates knowledge of the implementation of health education in the curriculum, analyzes the teaching unit from the point of view of health education, plans, implements and reflects on a micro-exercise in teaching. Last update: Mácha Petr, Mgr. (20.09.2024)
|
|
||
Předmět má 2 kredity dle ECTS. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 40 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 12 hodiny, práce se studijními materiály (za celý semestr) 12 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 16 hodin, příprava na zápočet 5 hodin. Last update: Mácha Petr, Mgr. (20.09.2024)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích, realizace mikrovýstupu, průběžné plnění úkolů v zadaných termínech v plném rozsahu, společná reflexe praxe na semináři. Last update: Mácha Petr, Mgr. (20.09.2024)
|
|
||
Havlínová, M., kopřiva, P., & a kol. (2011). Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál. Kaplánek, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál. Kopřiva, K. (2013). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál. Matoušek, O. a kol. (2014). Podpora rodiny: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál. Nejedlá, M, a kol. (2015). Škola podporující zdraví. Univerzita Karlova, 1.lékařská fakulta Klinika adiktologie. Úlehla, I. (2005). Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství. Vodáčková, D. a kol. (2012). Krizová intervence. Praha: Portál. https://www.podporainkluze.cz Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Overview of learning topics: Last update: Mácha Petr, Mgr. (20.09.2024)
|
|
||
Studující - uvede příklady implementace výchovy ke zdraví v kurikulu, vhodně použije základní terminologii - uvede příklady rizik ohrožujících pohodu a zdraví ve škole, navrhne příklady preventivních opatření - analyzuje vybranou výukovou jednotku z hlediska podpory zdraví - analyzuje a s oporou o argumenty diskutuje vybranou strategii podpory zdraví z pohledu školy či školského zařízení - uvede příklady spolupráce školy a dalších subjektů v oblasti podpory zdraví a zhodnotí jejich význam - naplánuje a realizuje mikrovýstup ve výuce v oblasti výchovy ke zdraví, navrhne alterace Last update: Mácha Petr, Mgr. (20.09.2024)
|