SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Basics of Didactics of Education towards Health - OPBY4P041A
Title: Základy didaktiky výchovy ke zdraví
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: 35 / 35 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
PhDr. Alena Thorovská
Pre-requisite : OPBY4P012A, OPBY4P023A
Is pre-requisite for: OPBY4P051A
Annotation - Czech
Předmět seznamuje studenty s možnostmi podpory zdraví v různých institucích státního, soukromého a neziskového sektoru.
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (18.11.2024)
Aim of the course - Czech

Studenti objasní různé strategie podpory zdraví v kontextu cílových skupin obyvatelstva. Porovnává různé motivační prostředky a metody k dosažení podpory zdraví v holistickém pojetí ve společnosti. Využívá získané poznatky k vlastní profesní orientaci. 

Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (18.11.2024)
Descriptors - Czech

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 78 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, na 1 hodinu cvičení 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 10 hodin. Tvorba seminární práce 7 hodin. Příprava na zápočet 9 hodin.

Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
Course completion requirements - Czech

Úspěšné splnění předmětu předpokládá  aktivní účast v semináři a vypracování zadaných seminárních úkolů.

Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
Literature - Czech

Vališová,A., Kovaříková,M. (2021) Obecná didaktika.Grada

Ginnis, P. (2017). Efektivní výukové nástroje pro učitele. Edulab.

Kyriacou, Ch. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.

Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
Syllabus - Czech

1.       Podpora zdraví na úrovní státní správy a samosprávy.

2.       Podpora zdraví v soukromém sektoru.

3.       Neziskové organizace.

4.       Motivace k podpoře zdraví podle cílových skupin.

5.       Neformální vzdělávaní a utváření zdravotní gramotnosti.

6.       Didaktické zásady a jejich aplikace podle tematických oblastí výchovy ke zdraví.

7.       Komunikační dovednosti učitele výchovy ke zdraví. Komunikace s rodiči, žáky, kolegy. pedagogická interakce a komunikace v hodinách výchovy ke zdraví.

8.       Učitel výchovy ke zdraví jako nositel společenských hodnot. Profesní etika.

Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (18.11.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html