|
|
|
||
The course is an introduction into education as a modern scientific field. Attention will be paid to the infrastructure of educational disciplines, basic terms and concepts, teaching profession, and the education system of the Czech Republic in a broader European context.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (07.09.2021)
|
|
||
The aim of the course is to introduce students into contemporary educational theory, familiarize them with basic terminology, and motivate them for further studies of educational sciences. Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (07.09.2021)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 136 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 30 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 30 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 12 hodin. Příprava na zápočet, příprava na zkoušku a zkouška 34 hodin. Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (07.09.2021)
|
|
||
Dvořáková, M., Kolář, Z., Tvrzová, I., & Váňová, R. (2015). Základní učebnice pedagogiky. Grada. Průcha, J. (2017). Moderní pedagogika (Šesté, aktualizované a doplněné vydání). Portál. Průcha, J. (2015). Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru (4., aktualizované vydání). Portál. Vališová, A., & Kasíková, H. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozšířené a aktualizované vydání). Grada. Vašutová, J. (2007). Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi (2. přepracované vydání). Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (07.09.2021)
|
|
||
- Active participation in the seminars - Fulfilling the required tasks - Passing the final term task - Passing the final exam (max. 2 repeat examinations) Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
1. Introduction to the study of education 2. Information sources in education 3. Basic educational terminology and its development 4. Educational disciplines 5. Education, society, and development of an individual 6. Teacher profession 7. Czech education system in European context 8. Current issues in Czech education 9. Educational research Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Student charaterizuje pedagogiku jako vědní obor, její institucionální základnu, a vysvětlí její vztah k dalším vědním oborům. Student charakterizuje základní zdroje pedagogických informací a použije představené nástroje a odborné databáze k vyhledání literatury k vybraným pedagogickým tématům. Student použije citační normu APA k vytvoření citačních záznamů základních typů odborné literatury. Student charakterizuje základní pedagogické termíny. Student charakterizuje vybrané disciplíny pedagogiky a jejich členění. Student charakterizuje profesní vývoj učitele, náplň práce učitele, kompetence učitele a diskutuje aktuální témata spojená s profesí učitele. Student porovná vybrané mezinárodní srovnávací studie ve vzdělávání z hlediska jejich základních parametrů (hlavní oblasti zájmu aj.). Student charakterizuje klasifikaci ISCED a použije jí při orientaci ve vybraných vzdělávacích systémech v rámci portálu Eurydice. Student charakterizuje základní kroky v pedagogickém výzkumu a diskutuje možnosti využití různých metod sběru dat v pedagogickém výzkumu. Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|