|
|
|
||
The course is aimed at making the students understood education reality and regularities of chemical content didactical transformation into education. The goal is to teach students connect findings, analyse them from the point of view of adequacy and usefulness for students and not least motivate students to firther study in master programme. The course looks at chemistry not only as on a separate school subject, but also integrates it into science education and shows points of contact with common life and chemistry teaching.
Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
|
|
||
Podmínkou udělení zápočtu je splnění všech zadaných úkolů. Mimoto je vyžadován a minimálně 80% účast na cvičeních. Předmět je ukončeny zkouškou zahrnující jednotlivá témata kurzu. Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (03.03.2020)
|
|
||
Čtrnáctová, H., & Bílek, M. (2015). Didaktika chemie In I. Stuchlíková & T. Janík (Eds.), Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy (pp. 189-224). Brno: Masarykova univerzita. Pachmann, E., & Beneš, P. (1993). Didaktika chemie (část obecná). Praha: Univerzita Karlova v Praze. Pachmann, E., & Hofmann, V. (1981). Obecná didaktika chemie. Praha: SPN. Rusek, M., Slavík, J., & Najvar, P. (2016). Obsahová konstrukce a didaktické uplatnění přírodovědného edukačního experimentu ve výuce na příkladu chemie. Orbis scholae, 10(2), 71-91. Stuckey, M., Hofstein, A., Mamlok-Naaman, R., & Eilks, I. (2013). The meaning of ‘relevance’ in science education and its implications for the science curriculum. Studies in Science Education, 49(1), 1-34. doi:10.1080/03057267.2013.802463. Aktuální publikace doporučené a zprostředkované přednášejícími. Last update: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (30.01.2019)
|
|
||
1. Didaktika chemie v soustavě pedagogických věd (P, MB), instruktivistický vers. konstruktivistický přístup ve výuce chemie 2. Učení se a obsah výuky chemie, Kurikulum se zaměřením na chemii, RVP, ŠVP 3. Učebnice chemie 4. Cíle výuky chemie 5. Učební úlohy v chemii 6. Metody a formy výuky chemie, bádání a projekty 7. Materiální didaktické prostředky ve výuce chemie, ICT ve výuce chemie 8. Postoje žáků k chemii a její výuce včetně cest jejich nápravy 9. Přírodovědná gramotnost, mezinárodní i národní výzkumy 10. Výuka přírodních věd/chemie v zahraničí 11. Mimoškolní výuka chemie Last update: Bílek Martin, prof. PhDr., Ph.D. (25.10.2019)
|