SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Special Education Assessment and Counseling - School Age - OKNS2S103A
Title: Speciálněpedagogická diagnostika a poradenství ve školním věku
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017 to 2017
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Pre-requisite : OKNS2S101A, OKNS2S102A
Interchangeability : OPNS2S103A
Is pre-requisite for: OKNS2S107A, OKNS2S108A, OKNS2S116B, OKNS2S115B, OKNS2S114B, OKNS2S109A
Annotation - Czech
Studenti se seznámí s postupem diagnostiky a poskytování podpůrných opatřených 1. až 5. stupně určených žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, postupem zpracování plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu. Studetni se také seznámí s legislativním rámcem poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních. Dále budou představeny vybrané oblasti diagnostiky a intervence vztahující se ke školnímu věku - specifické poruchy učení a chování, klima tříd, dynamická diagnostika aj.
Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
Course completion requirements - Czech

Zpracování plánu pedagogické podpory na základě předložné kazuistiky v odpovídající kvalitě.

Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
Literature - Czech

Základní studijní literatura a studijní pomůcky

JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada

Publishing, a. s., 2010. ISBN 978-80-247-2697-7.

LANGMEIER, J. KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-

247-1284-9.

MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. a kol. Výchovné poradenství. Wolters Kluwer, 2013. ISBN 978-80-7478-356-2.

MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. a kol. Problémy s chováním ve škole - jak na ně: individuální výchovný plán.

Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013. ISBN 978-80-7478-026-4.

POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vydání čtvrté. Praha: Portál, 2010. ISBN

978-80-7367-817-3.

SVOBODA, M (ED.), KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 2.

Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0


VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha:

Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.

On-line dostupné publikační záznamy:

BARVÍKOVÁ, J. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu

sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v

Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4616-5. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

ČADOVÁ, Eva. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného

postižení nebo závažného onemocnění: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.

ISBN 978-80-244-4615-8. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

FELCMANOVÁ, L., HABROVÁ, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání

z důvodu sociálního znevýhodnění. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-

244-4655-4. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

MICHALÍK, J, BASLEROVÁ, P., FELCMANOVÁ, L. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou

podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. 1. vydání. Olomouc:

Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4654-7. Dostupné z:

http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

VALENTA, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního

postižení nebo oslabení kognitivního výkonu: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci,

2015. ISBN 978-80-244-4614-1. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/

VRBOVÁ, R. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené

Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html