|
|
|
||
The subject is a broader introduction to the theory of free time pedagogy with a focus on pupils' interests and hobbies, as a set of organized and free time purposeful activities. It leads students to acquire knowledge and skills that enable them to determine the content, methods and forms of specific interest activities for diverse age categories, thanks to which the graduate is able to implement and evaluate activities, methods of solving unusual educational situations, basic regulations and legal norms for the activity of interest departments.
Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (06.11.2023)
|
|
||
The student is able to define the goals and forms of education in pupils' free time, to master the basic terminology of free time pedagogy. It will explain the pedagogical specifics of free time activities in the context of school facilities and non-state facilities for free time (with the support of orientation in the related legislation).
Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka 12 hodin i s přípravou, samostudium literatury (za celý semestr) 30 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 12 hodin. Seminární práce 12 hodin, příprava na zkoušku a zkouška 12 hodin. Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (16.10.2023)
|
|
||
PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, J., HOFBAUER, B., HRDLIČKOVÁ, V., PAVLÍKOVÁ, A. Pedagogika volnéhočasu:teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. 3. aktualizované vydání. Praha: Portál,2002. HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas.Praha : Portál, 2004, 176 s. ISBN 80-7178-927-5. NĚMEC, J. Od prožívání k požitkářství. 1. vyd. Brno: Paido, 2002. 111 s. edice pedagogické literatury.ISBN80-7315-006-9.ŠAUEROVÁ, M. Kapitoly z pedagogiky volného času a sociální psychologie. Praha: VŠTVS Palestra, 2007. KAPLÁNEK, M. Základy pedagogiky volného času-skripta. České Budějovice: TFJU, 2009. HOFBAUER, B. Děti,mládež a volný čas. Praha, Portál 2004 Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (20.02.2023)
|
|
||
Zkouška v rozsahu sylabu. V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce. On-line výuka v ZOOM, aktuální komunikace a materiály v MOODLe tohoto předmětu včetně odkazů a přístupu na on-line setkání v ZOOM. Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (16.10.2023)
|
|
||
Leisure pedagogy as a scientific discipline, relationship of leisure pedagogy to other sciences. Free time and personality formation (the role of individual aspects of free time in education); Functions of hobby activities, social dimensions of free time (undesirable forms of student behavior, prevention of risky behavior in schools, social media and free time). Profession of free time pedagogue (areas of activity, personality requirements, competences); Characteristics and distribution of interests and leisure activities; The specifics of the activity of a free time pedagogue in individual institutions (perspectives of out-of-school education). Didactic characteristics of interest activities, structure of activity of interest department. Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (20.02.2023)
|
|
||
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8969 Heslo pro hosty: akredkpg19 Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (23.01.2020)
|
|
||
Studující:
Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (11.09.2024)
|