|
|
|
||
The student examines the issues of the life of people with physical disabilities, orients himself in the issue of (barrier-free) public environments and contemporary society. In order to understand the role of accompanying professionals, assistants and informal caregivers of persons with limited mobility, it reflects the obvious and latent obstacles in the lives of persons with primary or secondary limited mobility.
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka: 14 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 50 hodin · seminární práce 30 hodin · plnění průběžných úkolů 26 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 30 hodin celkem Výuka proběhne kontaktně.V případě zavedení pandemických opatření na UK v souvislosti s COVID-19 bude probíhat v MS Teams online, doplňkově aplikace moodle. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.02.2022)
|
|
||
Zvládnutí písemného testu s možností 2 oprav. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Obsahové vymezení: 1. Somatopedie vznik a vývoj oboru, cílové skupiny, významné osobnosti z oblasti somatopedie, sociální hodnocení osob s tělesným postižením. 2. Základy biomechaniky pohybu, mobilita, imobilita, imobilizační syndrom 3. Problematika centrálních poruch hybnosti a komunikační aspekty mozkové obrny 4. Typologie a klasifikace tělesného postižení ( příčiny a příznaky nemocí s dopadem na hybnost) 5. Socializace osob s tělesným postiženým, soběstačnost - kazuistiky, příklady 6. Práce s rodinou s tělesně postiženým členem (progresivní nervosvalová post 7. Legislativní zakotvení práv tělesně postižených Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Student popíše překážky v samostatném životě osob s tělesným postižením, vysvětlí na příkladech jejich společenské příčiny, zdůvodní potřebu legislativních pravidel a předpisů vedoucích k bezbariérovosti ve společnosti. Student popíše nejčastější příčiny omezení pohybu a orientace na příkladu centrálních poruch hybnosti, poúrazových stavů a progresivních nervosvalových onemocnění. Vysvětlí postupy práce speciálních pedagogů s těmito cílovými skupinami somatopedie. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (07.09.2024)
|