|
|
|
||
Health physical education and its forms. Types of exercises used in HPE, traditional and new tools, devices and equipment
in HPE. The function of HPE in the educational system.
Last update: Jahodová Gabriela, PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
To aquaint the students with the content of the subject, with possibilities and ways of including the elements of remedial education into curriculum and with the role of remedial exercises in prevention and compensation of disorders and disabilities of school children. Last update: Jahodová Gabriela, PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
Aktivní účast na cvičení je podmínkou udělení zápočtu. Last update: Jahodová Gabriela, PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
Hošková,B.,Matoušová,M. Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 1998. Pernicová, H. a kol. Zdravotní tělesná výchova. Praha: Fortuna, 1993. Kabelíková, K., Vávrová, M. Cvičení o obnovení a udržení svalové rovnováhy. Praha: Grada, 1997. Kyralová, M., Matoušová, M. Zdravotní tělesná výchova II. část - učební text. Praha: Onyx, 1995. Srdečný, V. Tělesná výchova zdravotně oslabených. Praha: SPN, 1977. Last update: Jahodová Gabriela, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
|
|
||
Forms of health physical education, remedial PE, health classification. Organization of lessons, didactic principles in HPE. Correct and incorrect body posture, the influence of physical exercises on a body posture. Local exercises, stretching, strengthening, relaxation, breathing, coordinating and balance exercises. Exercises with tools, requisites and apparatus. Learning basic compensatory exercises - practice, basic diagnostics and assessment - theory and practice. Last update: Jahodová Gabriela, PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
|