Confirming learnt knowledge and skills and application in practice. Selfreflection, diagnosis evaluation of an exercise unit. Possibilities of making healthy enviroment at school. Movement in the range of school regime. Application of physical activities for teaching process.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2015)
Shrnutí teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ. Způsob života, potřeby dětí, zdravotně orientovaná TV, ontogeneze motoriky, pohybové schopnosti a dovednosti, formy, metody, postupy, organizace v TV, zájmové formy. Praktická práce s dětmi a analýza vyučovacích hodin.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
Aim of the course -
Acquire knowledge, skills and ability of students to apply them in practice in the lesson with children with self-reflection and subsequent diagnosis and evaluation of the effectiveness of teaching units.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2015)
Získat poznatky, dovednosti a schopnost studentů aplikovat je v praxi ve vyučovací hodině s dětmi s následnou sebereflexí a diagnostikou a evaluací efektivity vyučovací jednotky.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2015)
Descriptors - Czech
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams - a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (23.10.2020)
Course completion requirements -
Requirements for completion of the course (credit or exam) are clearly based on the content of the syllabus, the annotation and the studied list of literature in the description of the subject in SIS and are further specified by the teacher at the beginning of the semester.The condition for the completion of the course is a seminar paper within the specified number of processed preparations per hour and successful completion of a written test at least 75%.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. Podmínkou splnění předmětu je zpracová seminární práce v rámci stanoveného počtu zpracovaných příprav na hodinu a úspěšné splnění písemného testu alespoň na 75%.V případě zavedení distanční formy výuky dojde k eliminaci aktivní účasti na výuce a pro studenty budou v systému Moodle studijní materiály pro zakončení předmětu (pokud by tedy nebylo možné zakončit předmět standardním způsobem).
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (25.09.2020)
Literature -
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011. Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex. Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Měkota, K., Kovář, R. at al. Unifittest (6 - 60). Olomouc: UP, 1995. Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice. INCA, 1999. Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice. JČU, 2001. Dobrý, L., Svatoň, V. Analýza didaktické interakce. Praha: UK FTVS. Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011. Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex. Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Měkota, K., Kovář, R. at al. Unifittest (6 - 60). Olomouc: UP, 1995. Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice. INCA, 1999. Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice. JČU, 2001. Dobrý, L., Svatoň, V. Analýza didaktické interakce. Praha: UK FTVS. Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2015)
Requirements to the exam -
Requirements for passing the subject (ie exams) are clearly based on the content, respectively. syllabus of this course, from annotation and recommended literature in the course characteristics in SIS and are further specified by the teacher at the beginning of the semester.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
Požadavky na absolvování předmětu (tzn. zkoušky) vychází jednoznačně z obsahu, resp. sylabu tohoto předmětu, z anotace a doporučené literatury v charakteristice předmětu v SIS a jsou dále specifikovány vyučujícím na začátku semestru.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
Syllabus -
Realization of a prepared plan for teaching at a primary school. Selfreflection, evaluation, diagnosis and analysis. Possibilities of application physical activities in daily regime. Assessment of a school enviroment, elaborating a project. Requirements - elaborating three writing plans for PE unit, elaborating a project. Knowledge and application.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2015)
Teoretické přednášky: tělesná výchova v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání, pojetí zdraví, výchova ke zdravému způsobu života, dítě a jeho potřeby, ontogeneze motoriky, formy, metody, styly řízení v tělesné výchově, diagnostika v tělesné výchově a diagnostika vyučovacího procesu. Semináře: praktická aplikace teoretických poznatků včetně užití metod evaluace. Hospitace: seznámení s různýmu způsoby a metodami řízení hodin TV ve vztahu k věku. Zápočtové požadavky - příprava a řízení sekvence vyučovací jednotky na zadané téma, sebereflexe vlastní praxe, evaluace praxí kolegů pomocí evaluačních metod, práce s odborným časopisem. Zkouška.