|
|
|
||
The subject is focused on constructivist (and constructionist) approach to teaching, development of competences in the field of specific robotics - educational robotics, development of algorithmic thinking, development of information literacy and development of work with didactic technology and interactive devices. The course is focused on the acquisition of didactic competences necessary for the implementation of computer science teaching at primary education. Elementary schools in the context of current trends. Through activities related to algorithmization and programming, it creates space for acquiring the knowledge and skills necessary for the development of computer science thinking in pupils of the primary education. Elementary school, regardless of the use of a particular programming environment. It introduces students to the possibilities of integration of interactive / digital technologies into the educational process at the primary education.
Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (12.05.2019)
|
|
||
Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (12.05.2019)
|
|
||
Pro podporu studia je využit LMS Moodle (obsahuje výukové a další materiály) základní deskriptory: asistence žákům a příprava na ni: 23 hodin Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (03.02.2025)
|
|
||
Hodnocení bude probíhat na základě zpracovaných dílčích úkolů v rámci celého semestru v oblasti rozvoje algoritmického myšlení a v závislosti na využitých didaktických prostředků, tj. programovatelných stavebnic, robotických hraček (daných LMS Moodle). Pro úspěšné zakončení předmětu je potřeba získat určitý počet procent: 70 % - 79 % - dobře 80 % - 89 % - velmi dobře 90 % - 100% - výborně Úkoly budou prioritně opravovány po ukončení doby pro jejich vytvoření. V případě, že existuje potřeba studentky/studenta o opravu úkolů v dřívějším termínu kontaktuje konkrétního vyučujícího, který daný úkol opravuje. V případě, že je nutné řešit další záležitosti ohledně předmětu, ukončení nebo zápisu předmětu, kontaktujte garanta předmětu. Pro získání zápočtu je stanoven 1 termín a vymezen 1 pokus (nedohodne-li se vyučující prokazatelně v konkrétním případě se studujícím jinak). Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (03.02.2025)
|
|
||
KALAŠ, I., MIKOVÁ, K. (2020) Základy programování ve Scratch pro 5. ročník základní školy. https://www.imysleni.cz/ucebnice/zaklady-programovani-ve-scratchi-pro-5-rocnik-zakladni-skoly LOVÁSZOVÁ, G., PALMÁROVÁ Viera a CÁPAY, Martin. Didaktika programovania pre ZŠ 2: línia: didaktika informatiky a informatickej výchovy. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2011. ISBN 978-80-8118-091-0. MANĚNOVÁ, M. et al. (2024) Digitální kompetence. Metodická příručka pro 1.-5. ročník ZŠ. H-edu. VANÍČEK, Jiří. Informatika pro 1. stupeň základní školy: informační a komunikační technologie. Brno: Computer Press, 2012. 88 s. ISBN 978-80-251-3749-9. HAVELKA, Martin a STOFFOVÁ, Veronika. Robotika - stavba a programování robotů [CD-ROM]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. Studijní texty. ISBN 978-80-244-5194-7. ALIMINIS, D et al. Teacher Education on Robotics- EnhancedConstructivist Pedagogical Methods. Athens: ASPETE, 2009, ISBN978-960-6749-49-0. Další zdroje e-učebnic a materiálů, např. imysleni.cz (další zdroje dle VLE Moodle) Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (17.02.2025)
|
|
||
Jednotlivé tématické celky:
Základy algoritmizace, dětské programovací jazyky.
Robotické hračky, využití pro výuku algoritmizace.
Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (17.02.2025)
|
|
||
Pro podporu výuky bude využito LMS Moodle (virtuální vzdělávací prostředí). Odkaz na kurz a klíč k zápisu budou sděleny na prvním prezenčním setkání. Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (03.02.2025)
|