|
|
|
||
The subject is focused on constructivist (and constructionist) approach to teaching, development of competences in the field of specific robotics - educational robotics, development of algorithmic thinking, development of information literacy and development of work with didactic technology and interactive devices. The course is focused on the acquisition of didactic competences necessary for the implementation of computer science teaching at primary education. Elementary schools in the context of current trends. Through activities related to algorithmization and programming, it creates space for acquiring the knowledge and skills necessary for the development of computer science thinking in pupils of the primary education. Elementary school, regardless of the use of a particular programming environment. It introduces students to the possibilities of integration of interactive / digital technologies into the educational process at the primary education.
Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (12.05.2019)
|
|
||
Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (12.05.2019)
|
|
||
Hodnocení bude probíhat na základě zpracovaných dílčích úkolů v rámci celého semestru v oblasti rozvoje algoritmického myšlení a v závislosti na využitých didaktických prostředků, tj. programovatelných stavebnic, robotických hraček (daných LMS Moodle). Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (06.09.2018)
|
|
||
LOVÁSZOVÁ, G., PALMÁROVÁ Viera a CÁPAY, Martin. Didaktika programovania pre ZŠ 2: línia: didaktika informatiky a informatickej výchovy. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2011. ISBN 978-80-8118-091-0. VANÍČEK, Jiří. Informatika pro 1. stupeň základní školy: informační a komunikační technologie. Brno: Computer Press, 2012. 88 s. ISBN 978-80-251-3749-9. HAVELKA, Martin a STOFFOVÁ, Veronika. Robotika - stavba a programování robotů [CD-ROM]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. Studijní texty. ISBN 978-80-244-5194-7. ALIMINIS, D et al. Teacher Education on Robotics- EnhancedConstructivist Pedagogical Methods. Athens: ASPETE, 2009, ISBN978-960-6749-49-0. Další zdroje e-učebnic a materiálů, např. imysleni.cz (další zdroje dle LMS Moodle) Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (06.09.2018)
|
|
||
Jednotlivé tématické celky:
Základy algoritmizace, dětské programovací jazyky.
Robotické hračky, využití pro výuku algoritmizace.
Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (06.09.2018)
|