Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (13.10.2021)
Overview of theoretical and practical information and skills for teaching PE in elementary schools. Lifestyle, children needs, healthy oriented PE,ontogenesis of kinetic, Motions skills, forms, methods and procedures, organization in PE, interesting forms. Practical work with children and analysis of lessons.
The subject newly outlines the line of development of physical culture in individual stages and there is also a detailed emphasis on safety in physical education, including safety requirements for the work of teachers in TV, etc.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (13.10.2021)
Shrnutí teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ. Způsob života, potřeby dětí, zdravotně orientovaná TV, ontogeneze motoriky, pohybové schopnosti a dovednost, formy, metody, postupy, organizace v TV, zájmové formy. Praktická práce s dětmi a analýza vyučovacích hodin.
Nově je v předmětu nastíněna linie vývoje tělesné kultury v jednotlivých etapách a je zde také podrobně zdůrazněna bezpečnosti v tělesné výchově včetně bezpečnostních požadavků kladených na práci učitele v TV apod.
Aim of the course -
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (30.05.2019)
Based on theoreticalandpractical knowledgeandskills forteachingthefirstTVWedSchoolto acquirepractical workwith children.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (30.05.2019)
Na základě teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ osvojit praktickou práci s dětmi.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Jana Hájková (08.02.2022)
Přímá výuka 8 hodin
Samostudium 20 hodin
Konzultace 20 hodin
Příprava na zkoušku 20 hodin
Literature - Czech
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (13.10.2021)
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF. Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex. Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice: INCA 1999. Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice: JČU, 2001.
Syllabus -
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (13.10.2021)
Theoretical courses - physical education in "General education programme for primary education", health, healthy life style, child and its needs, development of motor skills, forms, methods, styles of directing PE. Diagnostic methods. The subject newly outlines the line of development of physical culture in individual stages and there is also a detailed emphasis on safety in physical education, including safety requirements for the work of teachers in TV, etc. Practice - application of theory using evaluation. Requirements - active attendance, leading a lesson, elaborating three writing plans. Oral exam.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (13.10.2021)
Teoretické přednášky: tělesná výchova v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání, pojetí zdraví, výchova ke zdravému způsobu života, dítě a jeho potřeby, ontogeneze motoriky, formy, metody, styly řízení v TV, diagnostika v TV a diagnostika vyučovacího procesu. Nově je v předmětu nastíněna linie vývoje tělesné kultury v jednotlivých etapách a je zde také podrobně zdůrazněna bezpečnosti v tělesné výchově včetně bezpečnostních požadavků kladených na práci učitele v TV apod. Semináře: praktická aplikace teoretických poznatků včetně užití metod evaluace. Zápočtové požadavky - aktivní účast na seminářích, praktické řízení na vylosované (zadané) téma, zpracování tří příprav na jednotku TV. Zkouška - teoretické znalosti a schopnosti jejich aplikace.
Course completion requirements -
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (25.05.2019)
Requirements tothe course(creditortests)clearlybased onthe syllabuscontent, annotations, andthe announced-studiedinthe literaturedescribethe subjectinSISandare further refinedthe teacherat the beginningof the semester.
The areas of the question clearly follow from the syllabus of the course.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (25.05.2019)
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. Okruhy otázek jednoznačně vyplývají ze sylabu předmětu.