Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (0114TA300063)

    Fakulta: Filozofická fakulta
    Studijní program: Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (N0114A300063)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: navazující magisterské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 15
    Standardní doba studia: 2 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    1 / 3

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky 1: 31.03.2024
      Termín podání přihlášky 2: 12.08.2024
      Poznámka k termínu 2: týká se dodatečného přijímacího řízení
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Poplatek za elektronickou formu přihlášky: 880, 440 a 1200 Kč
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      kombinovatelnost: pouze sdružené studium; kombinovatelnost se všemi navazujícími magisterskými programy učitelství

      -----

      Informace pro dodatečné přijímací řízení:

      Lhůta pro podávání přihlášek: do 12. 8. 2024

      Termín přijímacích zkoušek: 26.–30. 8. 2024, náhradní termín 2.–4. 9. 2024

      Předpokládaný počet přijímaných v dodatečném řízení pro tento program: 10

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      přijímací zkouška: jednokolová (ústní)

       

      popis přijímací zkoušky: ústní zkouška

      1)     ověření orientace v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe vycházející ze znalostí a dovedností bakalářského studijního programu zaměřeného na vzdělávání (max. 10 bodů)

      2)     motivace ke studiu, zájem o obor a praktická znalost španělského jazyka (max. 20 bodů)

      kritéria hodnocení motivace a zájmu obor:

      ·        přesvědčivá motivace – konkrétně a jasně formulovaná a dostatečně obhájená, odpovídající náplni studia programu na FF UK: 20–14 bodů

      ·        částečně přesvědčivá motivace – poměrně konkrétně formulovaná a obhájená, vcelku odpovídající náplni studia programu na FF UK: 13–7 bodů

      ·        nepřesvědčivá motivace – vágně vysvětlená a nedostatečně obhájená, příliš neodpovídající náplni studia programu na FF UK: 6–0 bodů

      3)     španělská fonetika (teoretická a praktická znalost španělského hláskového systému), morfologie (teoretická a praktická znalost španělských slovních druhů) a syntax (teoretická a praktická znalost větných členů) – viz níže doporučená odborná literatura (max. 35 bodů)

      4)     dějiny španělsky psaných literatur (max. 35 bodů)

       

      V prvním okruhu zkoušky půjde o strukturovaný rozhovor zaměřený na orientovanost uchazeče v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe. Uchazeči, který přijímací komisi odevzdá ověřenou kopii diplomu nebo doklad (vystavený studijním oddělením příslušné vysoké školy) potvrzující absolvování libovolného bakalářského programu se zaměřením na vzdělávání, bude od této části zkoušky upuštěno a uchazeč za ni získá plný počet bodů (10).

       

      Druhá část probíhá ve španělském jazyce. Sestává z konverzace, při níž student prokáže schopnost prakticky používat španělštinu, a to na pokročilé úrovni, s důkladně osvojenými znalostmi gramatického systému jazyka. Reaguje na otázky komise, které směřují především na motivaci k didakticky orientovanému studiu, s tím související zájmy, zkušenost s výukou španělštiny, pedagogické zkušenosti apod.

       

      Třetí a čtvrtá část probíhají ve španělštině a češtině.

      Ve třetí části se vyžaduje znalost španělského jazyka a španělské lingvistiky v rozsahu těchto příruček:

      ·        Čermák, Petr – Castillo, David Andrés (2011). Gramática aplicada de la lengua española. Praha, Karolinum,

      ·        Čermák, Petr (2015). Fonetika a fonologie současné španělštiny. Praha, Karolinum.

      ·        Zavadil, Bohumil – Čermák, Petr (2010). Mluvnice současné španělštiny. Praha, Karolinum. Kapitoly „Morfologie“ a „Syntax“.

       

      Ve čtvrté části uchazeč prokazuje znalost španělsky psaných literatur – periodizace, orientace v jednotlivých obdobích, směrech a hnutích, klíčoví představitelé, kontext světové literatury, literární názvosloví. Otázky vycházejí z předloženého seznamu četby španělské a hispanoamerické literatury (min. 40 děl, seznam by měl být pokud možno vyrovnaný, obsahovat díla ze španělské i hispanoamerické literatury a pokrývat všechna období), odevzdává se (uveďte jméno a příjmení).

       

      Při zkoušce je kladen důraz primárně na praktické zvládnutí uvedených disciplín, orientaci v základních termínech a schopnost uvedené jevy srozumitelně vyložit (přihlíží se k didaktickému rozměru jednotlivých témat).

      Tematické okruhy ke třetí a čtvrté části viz https://urs.ff.cuni.cz/.

       

      doporučená literatura k prvnímu okruhu zkoušky:

      pedagogika

      Kalhous, Z.; Obst, O. (2003). Didaktika sekundární školy. Olomouc: UP.

      Kasíková, H.; Vališová, A. a kol. (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing.

      Petty, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.

      Strouhal, M. (2013). Teorie výchovy. Praha: Grada Publishing.

       

      psychologie

      Čáp, J.; Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha, Portál (1. část).

      Krejčová, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál.

      Říčan, P. (2016). Psychologie osobnosti (obor v pohybu). Praha: Grada Publishing.

      Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.

       

      další požadavky ke zkoušce:

      U přijímací zkoušky se ve vytištěné podobě odevzdává:

      ·        seznam četby nejméně čtyřiceti děl španělsky psaných literatur (na seznamu uchazeč uvede své jméno a příjmení),

      ·        odborný životopis,

      ·        případně potvrzení o absolvování bakalářského programu se zaměřením na vzdělávání (viz výše).

       

      U přijímací zkoušky se předkládá k nahlédnutí:

      ·        výtisk bakalářské práce nebo její reprezentativní části,

      ·        doklady o praxi a další materiály potvrzující motivaci ke studiu a zájem o obor.

      -----

      Podmínky přijímacího řízení ke studiu na FF UK:  https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php?do=info_fakulta&fak=11210

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou. Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu, který navazuje na bakalářský studijní program, je rovněž řádné ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 11.05.2024 Do: 14.06.2024
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 17.06.2024 Do: 21.06.2024
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      další informace:

      ·        vizitka studijního programu: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/studijni-obory/navazujici-magisterske-obory/ucitelstvi_nmgr/ucitelstvi-spanelskeho-jazyka-literatury_nmgr/

      ·        web Ústavu románských studií: https://urs.ff.cuni.cz/

      ·        web Učitelství na FF UK: https://ucitelstvi.ff.cuni.cz/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Absolventi programu jsou připraveni:

      ·        vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v příslušném oboru i v aprobacích tomuto oboru blízkých,

      ·        působit v dalších pozicích ve vzdělávacím systému vyžadujících plnou učitelskou kvalifikaci,

      ·        uplatnit se v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích, které vyžadují plně rozvinuté odborné kompetence v daném oboru.